אולמרט: מעולם לא קיבלתי מזומן מטלנסקי; "הוא נודניק"

(עדכון) - ‎ביום השביעי לעדותו הבהיר רה"מ לשעבר כי לא התכוון להפליל את שולה זקן ואת רייצ'ל רז-ריסבי - והודה:‏ "אין ספק שקרו דברים שלא הבנתי ושבדיעבד אני לא יכול להסכים להם"

‎‎ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט סיים היום (ה'), ביום השביעי לעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, למסור את גירסתו בפרשת ראשונטורס, והחל להשיב לאישומים נגדו בפרשת מעטפות הכסף מאיש העסקים האמריקני מוריס טלנסקי.

בפתח עדותו בפרשת טלנסקי הצהיר אולמרט, בתשובה לשאלות סנגורו, עו"ד נבות תל-צור, כי בניגוד לטענתו של טלנסקי הוא מעולם לא קיבל ממנו כספים במזומן, והגדיר את טלנסקי "נודניק" ואת עדותו "פנטזיה ועורבא פרח".

‏אולמרט מואשם בפרשת טלנסקי כי קיבל כספים בשווי של יותר מ-600 אלף דולר באופן בלתי חוקי מטלנסקי, תוך הסתרתם ממבקר המדינה. לפי כתב האישום, חלק מהכספים הופקדו בכספת במשרדו של עו"ד אורי מסר.

"לא היה ולא נברא, זו טענה חסרת שחר לחלוטין", אמר אולמרט ביחס לטענת טלנסקי שמסר לאולמרט כספים מזומנים, "למשל הסיוע של 40 אלף דולר (שאולמרט קיבל מטלנסקי כסיוע למימון ההגנה המשפטית במשפט החשבוניות הפיקטיביות, י"י) היה העברה בנקאית. הוא תרם לי בבחירות לעיריית ירושלים ב-1993 וב--1998 בצ'ק וקיבל קבלה. גם במה שהוא תרם באופן אישי, גם בהזדמנויות נוספות, בין מערכות בחירות, לא היו בכספים במזומן".

אולמרט המשיך ותקף את עדותו המוקדמת של טלנסקי בבית המשפט: "לא ישבתי על ספסל הנאשמים בעדות המוקדמת, קראתי את חומר החקירה שלו, והתגלו לי כל מיני דברים עליו שלא ידעתי. ראיתי שהוא הסתכסך עם שותפים, שהוא ניסה להוציא מהם כספים בטענות-שווא. שהיה בו אלמנט שלא נתקלתי בו - איש ריב ומדון, ושהוא נהג בצורה לא ראויה כלפי אנשים שהיו שותפים שלו".

לדברי אולמרט, "טלנסקי יכול להיות קצת נודניק. כשאדם הוא ראש עיריית ירושלים, ממלא-מקום ראש הממשלה, יש אנשים שרוצים להיות בסביבתו. זה די טבעי, וצריך להיות רגילים לתופעה הזו. הוא אומר דברים שהם פנטזיות ועורבא פרח".

‎‎‏"עלבון עמוק"

‏קודם לכן סיים אולמרט את עדותו הראשית בפרשת ראשונטורס, בה הוא מואשם כי קיבל מגופים ציבוריים ומהמדינה מימון כפול ומשולש בעבור נסיעותיו לחו"ל כשר התמ"ת בסכום של 92 אלף דולר.

בתשובה לשאלות באת-כוחו, עו"ד נוית נגב, אמר אולמרט כי לא התכוון להפליל לא את ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, ולא את מתאמת הנסיעות במשרדו, רייצ'ל רז-ריסבי.

‏עם זאת, אולמרט המשיך להאשים את הפרקליטות בכך שננעלה בעמדתה להעמידו לדין עוד בשלב החקירה בשנת 2008. "עוד לפני שפתחתי את העיתון היה לי ברור שיש כאן במידה רבה מהלך שמבחינת החלטת הגורמים שצריכים לקבל החלטה לגבי ההליכים, היא כבר התקבלה מזמן, והיא באה לידי ביטוי בסדרת מהלכים והתבטאויות", אמר אולמרט.

לדבריו, "אלה היו השבועות הקשים ביותר בחיי. אתה עומד ומנסה להדוף את ההסתערות שמגיעה מכל הכיוונים. אתה מרגיש שיש כאן איום, שאין לו כמעט תקדים. מגיעים אליך עם חבל התלייה להדק אותו על הצוואר ולסיים את העניין".

אולמרט ציין כי "הייתי נסער מאוד באופן אישי, ופגוע, חשתי תחושה עמוקה של עלבון, כאזרח המדינה וכראש ממשלת המדינה הזו".

ביחס לזקן ולרז-ריסבי אמר אולמרט: "כשהוצגו לי דברים מסוימים, הייתי מופתע, ההתייחסות שלי לרייצ'ל הייתה שלא הגנתי עליה ולא הפלתי עליה. נהגתי ביושר המתחייב מהעובדה שהיה לי אמון מלא, אם היא עשתה מה שהיא עשתה, זה בתום-לב. אין ספק שקרו דברים שלא הבנתי, ושבדיעבד אני לא יכול להסכים להם. אני לא מחפש דרך לזנק ישר על המציאה כדי להטיל אשמה כלשהי לא על רייצ'ל ולא על כל אדם אחר, כולל שולה".

‏בסיום התייחסותו לאישומים בפרשת ראשונטורס תקף אולמרט את התובע במשפט, עו"ד אורי קורב. "יש פה מישהו שתפקידו להכפיש ולפגוע. הוא מבין את תפקידו אחרת. אני צריך לשבת פה כל הימים ולשמוע את ההכפשות ולהרכין את ראשי ולהגיד סליחה? על כל העשייה הזו? על כל המיליונים שאותם ארגונים קיבלו? באתי לכאן להשמיע את זעקת הכאב שלי". ‏‎‎‏