פאניקה בארה"ב: תשואות האג"ח לשנתיים בשפל היסטורי

המשקיעים מחפשים אפיק השקעה יציב, ובוחרים לאג"ח הממשלתיות בארה"ב ■ התשואה על האג"ח לשנתיים עומד על 0.38% - שפל של כל הזמנים

הסנטימנט השלילי בשווקים נותן את אותותיו, והמשקיעים "בורחים" לאפיקי השקעה שנחשבים בטוחים לכאורה, ורוכשים אג"ח ממשלתיות בארה"ב בקצב - אשר מוביל היום (ה') לצניחת התשואות על האג"ח קצרות הטווח (לשנתיים) לשפל של כל הזמנים.

ברקע צניחת מדד ה-S&P500 ביותר מ-7% מאז השיא של המדד באפריל, וירידות שערים חדות באסיה ובאירופה עם התגברות החשש מחדלות פירעון של יוון עקב העיכוב באישור תוכנית החילוץ השנייה שלה - בורחים המשקיעים לאג"ח הממשלתיות בארה"ב, בעודם מחפשים אפיק השקעה בטוח ויציב. (חדלות פירעון ביוון - לסיפור המלא)

היקף הרכישות המתגבר דחף את התשואה את האג"ח הממשלתיות לשנתיים בארה"ב לשפל של כל הזמנים, אשר עומדת על 0.38% במסחר המקדים היום. באחת העסקאות נמכרו האג"ח בתשואה של 0.3%, שפל חדש במסחר - בהשוואה לתשואה של 0.31% בנובמבר 2010. הצניחה לרמות אלה הגיעה לאחר הסתערות המשקיעים על האג"ח הממשלתיות בארה"ב, עקב הכרזת הפרדל ריזרב באותה התקופה על החלת תוכנית הרכישות (QE2).

במסגרת ה-QE2, תוכנית ההרחבה הכמותית, רכש ה'פד' אג"ח ממשלתיות בהיקף 600 מיליארד דולר, והיוותה סבב הרכישות השני של ה'פד'. "טכנית, אי-אפשר לדעת כמה עוד התשואות יצנחו - הטבלאות לא עוזרות לנו יותר מדי כאן", אמר ריצ'ארד גילהולי, אנליסט ב-TD.