חרם הקוטג' - גם בתקשורת הזרה: "הישראלים מחמיצים"

"מלחמות הקוטג' של ישראל", זועקת הכותרת באתר הכלכלי הנחשב מרקטווץ' ■ "הכול התחיל מגביע קוטג' בעלות של 8 שקלים - שגרם לציבור הישראלי להחמיץ" ■ חרם הקוטג' הוקדם להיום

מחאת המחירים על מוצרי המזון הישראלים וחרם הקוטג' לא עושים רעש רק בישראל, עכשיו גם התקשורת העולמית כבר לא יכולה להתעלם מהם: "זוהי מדינה יקרה עם כלכלה קטנה, והישראלים רגילים לשלם יותר עבור מוצרים מקומיים ומיובאים כאחד", נכתב באתר הפיננסי מרקטווץ' על החרם, בכתבה שנשאה את הכותרת "סערה בגביע - מלחמות הקוטג' של ישראל", על-ידי רוברט דניאל.

בהמשך נכתב כי "מחיר הקוטג' שיותר מהכפיל את עצמו בחודשים האחרונים שכנע מישהו לפתוח אתר בפייסבוק הקורא לישראלים להחרים את מוצר הקוטג' לאורך חודש יולי".

באתר הפיננסי הנחשב פירטו כי "הסיבות למחאה רבות: מחירי הסחורות ברחבי העולם עלו, לצרכן הישראלי אין מספיק אפשרויות בחירה, והיחסים של הצרכן עם התחרות בתעשייה הישראלית לא מספיק עמוקים".

"הישראלים מצפים, ובצדק, שההתחזקות הנמשכת של השקל תוביל בסופו של דבר לצניחת המחירים", אמר למרקטווץ' סבר פלוצקי. "ככה היה בעבר - היחלשות השקל הובילה לאינפלציה, התחזקות השקל הובילה בדיוק לההיפך. אבל ב-2010 ו-2011 הכול השתבש. השקל התחזק, והאינפלציה נשארה יחסית גבוהה".

דניאל מוסיף וכותב כי "הישראלים אומרים שהקוטג' הוא מותג. הוא מוגש כמעט בכל ארוחת בוקר, והשוק שלו חוצה את מרבית משקי הבית בישראל".

"לישראלים יש סיבה לרטון"

במרקטווץ' נכתב כי "לישראלים יש סיבה לרטון. באתר של Tesco, גביע של גבינת הבית במשקל 600 גרם נמכר ב-2.42 דולר, כך שהמוצר הישראלי עולה כמעט כפליים. גם בשיקגו יש קוטג' במשקל 680 גרם שנמכר ב-2 דולר לגביע".

עוד בנושא חרם הקוטג' היום באתר "גלובס":

חרם הקוטג' הוקדם: קנו רק בפחות מ-5 שקלים.

צניחה במכירות הקוטג' ברשתות השיווק.

קרטל חלב? תנובה ושטראוס מממנות את המבצעים על הקוטג'.

חרם הקוטג': שמחון אישר להתיר יבוא מוצרי חלב.

מוזי ורטהיים: "קמתי הבוקר והרגשתי שאני מרוח בקוטג'".

יוסי ויליגר: הפחתת המכסים תוריד מחירי המזון.

ח"כ שאמה: להכניס לאלתר מוצרי יסוד לפיקוח.

אלי ישי לוינשטיין: פתח בחקירה על תיאום מחירי מוצרי החלב.

אריה דרעי: לשלול תעודת כשרות מחברות שעושקות את הציבור.

הטוקבק של א': "אני קם מהכורסה, יותר אין קוטג'".

מנכ"לי חברות החלב: "משפדים אותנו".