יצחק תשובה בדרך למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר לפי 1,500 שקל למניה - פרמיה של 30%

המניה קופצת 10% בבורסה ■ תשובה יציע לציבור יחידות השתתפות של אבנר ודלק קידוחים, המוחזקות על ידי קבוצת דלק ■ בשבוע שעבר נגרעה דלק אנרגיה ממדד ת"א 75 עקב החזקות ציבור נמוכות ■ רצונו של תשובה ברור: לפשט החזקותיו ביה"ש של אבנר ודלק קידוחים

האם יצחק תשובה בדרך למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה? על פי מקורות יודעי דבר, מתעתד בעל השליטה בקבוצת דלק לרכוש את מניות דלק אנרגיה שבידי הציבור (18.55%) תמורת 1,500 שקל למניה, פרמיה של כ-30% על המחיר כיום בבורסה.

על פי הידוע, מתכוון תשובה למחוק את דלק אנרגיה לא במזומן אלא תמורת מתן יחידות השתתפות של דלק קידוחים ואבנר, המוחזקות על ידי קבוצת דלק, לציבור הניצעים. קבוצת דלק מחזיקה ב-14.44% מיחידות ההשתתפות של אבנר וב-9.02% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים.

נזכיר כי בשבוע שעבר נגרעה דלק אנרגיה ממדד ת"א 75 לאור החזקות ציבור נמוכה וסחירות דלילה. לכאורה, יכול היה תשובה לדלל החזקות בדלק אנרגיה, להגדיל את החזקות הציבור במניית החברה ולהשאירה באחד המדדים המובילים בבורסה, אך כאמור בחר שלא לעשות כן, עובדה המתיישבת היטב עם המהלך ההולך ונרקם.

ככל הנראה, רצונו של תשובה למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר נובע מהרצון לפשט החזקות. כיום מחזיקה דלק אנרגיה באבנר (46.58%) ובדלק קידוחים (50.21%), וקבוצת דלק מחזיקה בדלק אנרגיה (79.87%). מחיקה של דלק אנרגיה תאפשר לקבוצה, בניהולו של אסי ברטפלד, להחזיק ישירות ביחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים.

מקבוצת דלק לא נמסרה תגובה.