ינון קרייז: "3 שנים הן זמן טבעי לעזוב תפקיד ניהולי כזה"

מנכ"ל ויו"ר אנדמול עוזב לאור חילוקי דעות עם בעלי המניות בחברה ומסמן אולי את היעד הבא

"3 שנים זה זמן טבעי לעזוב תפקיד ניהולי כזה" - כך אמר היום (א') ל"גלובס" ינון קרייז, בעקבות הודעתו על עזיבת תפקידו כמנכ"ל ויו"ר חברת התוכן הבינלאומית אנדמול.

קרייז עוזב לאור חילוקי דעות עם בעלי המניות של אנדמול על המהלכים שאליהם הולכת החברה, כשקרייז הפציר בבעלי המניות לא להמשיך ולדבוק בעשייה בתחום הריאליטי והשעשועונים, אלא לפנות לכיוונים אחרים ובהם השוק המתוסרט.

הבוקר אמר קרייז כי החלטתו לעזוב את אנדמול הגיעה בזמן טבעי מאוד מבחינתו. לדבריו, "אין זמן מושלם לעזוב תפקיד בכיר כזה של מנכ"ל, אבל אני חושב שלאחר 3 שנים זה בהחלט זמן טבעי". לדבריו, "החברה היום נמצאת במצב הרבה יותר חזק ממה שהיא הייתה בעבר".

קרייז, המחזיק ב-50% ממניות קופרמן הפקות ומשמש כיו"ר החברה, לא דחה על הסף התעסקות רחבה יותר במדיה הישראלית. "אני מאוד מאמין ביכולות הקריאטיביות שקיימות בישראל", אמר בתגובה.

קרייז קיווה להוביל את אנדמול, ענקית הפורמטית ההולנדית, אל מכירה שתכסה את חובותיה האדירים שנפערו בשעה שעברה ידיים בשנת 2008. מאז התמודדה החברה עם התפתחות מאסיבית של השוק וכניסת מתחרים חדשים רבים שנגסו בעוגה. כך שבעוד הרווחים המשיכו לזרום, החברה לא הצליחה לכסות את החובות. קרייז הצליח לשמור על יציבות החברה, שחובה עומד על כ-2.8 מיליארד דולר.

"קרייז הובא לחברה לא כדי להקטין את החוב אלא כדי לחזק את החברה, וכך הוא עשה", אמרו בסביבתו. עוד הוסיפו המקורבים כי "בשלב זה אנדמול נמצאת במגעים בין בעלי החוב לבין בעלי המניות לחזק את החברה. יהיה שינוי במבנה ההון של החברה, אבל הוא לא קשור לאופרציה היומיומית או לתפקודו של קרייז בתקופה האחרונה".

על-פי ההערכה, עזיבתו של קרייז מאיצה את מכירתה של אנדמול לגורם חדש.