ריטייל ישראל מפסיקה את ההתקשרות עם מקאן-אריקסון

תקציבי מותגי הקבוצה - ml, ג'אמפ ו-MAM'Z - יטופלו מעתה במחלקה פנימית שהוקמה לצורך כך בחברה ■ תקציב קבוצת ריטייל ישראל יגדל השנה ל-12 מיליון שקל

אבי מלכה, בעלי קבוצת ריטייל ישראל, ממשיך לנהל מהלכים מפתיעים בכל הקשור למערך הפרסום שלו: ל"גלובס" נודע כי מלכה הפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום מקאן-אריקסון המטפל בתקציבי הקבוצה מאז סוף 2009.

מלכה החליט לנהל את תקציבי הפרסום של מותגי הקבוצה באופן עצמאי, באמצעות מחלקה מיוחדת שהוקמה לצורך העניין ופועלת כ"משרד פרסום אין האוס".

קבוצת ריטייל ישראל מונה כיום 4 רשתות: רשת אופנת ml, רשת ml men ואופנת MAM'Z. בנוסף, לפני כשנה וחצי רכשה הקבוצה את רשת ג'אמפ מקבוצת המשביר לצרכן.

מערך הפרסום של ריטייל ישראל עבר בשנים האחרונות לא מעט תהפוכות. ב-2002 קיבל יהושע TBWA את הטיפול במותג ml (שנשא אז את השם "מתאים לי") וטיפל בו במשך כ-4 שנים. איש הקריאייטיב של יהושע בזמנו, ספי שקד, לקח חלק ביצירת חלק מהקמפיינים הבולטים למותג באותה תקופה.

עם הזמן עזב שקד את המשרד, וכשהצטרף כשותף למשרד ענבר-מרחב, ביצע מלכה את אחד המהלכים המפתיעים בענף והעביר את תקציב "מתאים לי" אליו. אבל הרומן לא האריך ימים, ושנה אחרי תחילת ההתקשרות עזב התקציב את המשרד, הפעם לטובת חלוקת התקציב בין 3 משרדי פרסום: פוגל אוגילבי - תקציב ml men, פובליסיס אריאלי - תקציב מותג הנשים ml, ותקציב רשת האופנה לצעירים MAM'Z אמור היה להיות מטופל בידי הדוגמן לשעבר איתי אטיאס, שפתח חברה לשיווק ופרסום מותגים לצעירים.

אולם החלוקה לא יצאה לפועל, ותקופה קצרה לאחר מכן רוכז מלוא התקציב בפוגל, שם הוא נשאר במשך 3 שנים. בסוף 2009 השלימה הקבוצה את רכישת המותג ג'אמפ והחליטה על רה-ארגון במערך הפרסום שלה.

מרכזים פעילות

החברה הפסיקה את ההתקשרות עם פוגל ובחנה מספר אלטרנטיבות לגבי הדרך שבה יש לנהל מערך פרסום עם מספר מותגים: האם לרכז את תקציבי כל המותגים במשרד אחד, או לשמור על הפרדה בין המותגים. בסופו של דבר זכה בתקציב מקאן-אריקסון, שמחזיק בו מאז.

דוברת ריטייל ישראל, דניאלה רייבנבך, אישרה את הידיעה ומסרה בתגובה כי הקבוצה החליטה לאגד בשלב הראשון את פעילות הפרסום של כל מותגי ורשתות הקבוצה "בתוך הבית" תחת מחלקת השיווק. עם זאת, הקבוצה שוקלת להמשיך את פעילות רכישת המדיה דרך חברת המדיה יוניברסל מקבוצת מקאן, שאיתה היא עובדת מזה 9 שנים.

לדבריה, ריטייל ישראל השקיעה ב-3 חודשים האחרונים כמיליון שקל בהקמת צוות אין-האוס. כמו כן נמסר כי התקציב השנתי של הקבוצה יגדל השנה ל-12 מיליון שקל, עם הרחבת פעילות המותג ג'אמפ.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2010 פרסמה אופנת ml בהיקף של 4.2 מיליון שקל, אופנת ml men פרסמה ב-1.1 מיליון שקל, וג'אמפ פרסמה ב-2.1 מיליון שקל במחירי מחירון.