הדולר המשיך להתחזק: עלה ב-0.3% ל-3.46 שקלים

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית המרכזית ללא שינוי - בשיעור של 3.25% ■ ההצבעה על תוכנית הצנע ביוון הובילה להתחזקות האירו מול השקל ל-4.93 ש'

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ג') בהיחלשות של השקל מול המטבעות הזרים. הדולר התחזק ב-0.34% ושערו היציג נקבע על 3.463 שקלים. האירו קבע יציג בשער 4.939 שקלים, עלייה של 0.63%.

בנק ישראל הודיע אתמול כי הותיר את הריבית לחודש יולי על כנה בשיעור של 3.25%. זאת, לאחר שהעלה את הריבית ב-0.25% בחודש שעבר, במטרה להילחם באינפלציה.

הסיבה להותרת הריבית בשיעור הנוכחי שלה היא בין היתר בעקבות החלטת משרד האוצר להילחם במחירי הדירות העולים: "בחודש מאי החליט משרד האוצר לבטל את הפטור ממס שבח על מכירת דירה שנייה ומעלה החל מתחילת 2013. צעד זה צפוי להאט את עליית מחירי הדירות בשנה הקרובה", נכתב בהודעת הריבית. (לכלל התגובות להודעת הריבית)

"נראה כי הדולר-שקל בונה תבנית משולש", נכתב בסקירת המט"ח של כלל פורקס. "ייתכן והצמד יבצע מהלך ירידות נוסף לכיוון 3.36 שקלים, אולם פריצה ונעילה מעל המשולש תוביל להמשך מהלך עליות עד אזור 3.51 שקלים, המהווה אזור התנגדות משמעותי".

הדולר דווקא מתחזק מול האירו לשער של 1.42 דולר לאירו. מול הין נסחר בשער של 80.89 ין לדולר.

בעולם, מעודדים המשקיעים ברקע החדשות כי בעלי האג"ח של יוון הסכימו לגלגול 70% מהחזקותיהם - החלטה שצפויה להשפיע על אישור תוכנית חילוץ שנייה ליוון, כתלות באישור תוכנית הצנע הממשלתית, מחר (ד') על ידי הפרלמנט.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]