דש ברוקראז': הפוטנציאל הגדול ביותר בבורסה - הבנקים

מאיר סלייטר, אנליסט הבנקים של דש: "סביבת הפעילות של הבנקים טובה ותומכת בהמשך צמיחה, קיטון בהפסדי האשראי ורווחיות גבוהה" ■ המניה המומלצת ביותר: פועלים

"אנו ממליצים על סקטור הבנקאות הישראלי במשקל יתר בתיק ההשקעות", כותב האנליסט מאיר סלייטר מדש ברוקראז' בסקירה על סקטור הבנקים בישראל. לדבריו, "במשוואת הסיכון סיכוי, הסקטור מספק כיום את התוצאה הטובה ביותר מבין הסקטורים הטובים בבורסה". בדש ברוקראז' שוריים במיוחד על מניית הפועלים, ומציבים לה מחיר יעד של 19 שקלים למניה, עלייה של 15.4% ביחס למחיר המניה הנוכחי.

בסקירה מסביר סלייטר כי מקורן של 90% מהכנסות הבנקים הוא בישראל, וכן כ-87.5% מהנכסיהם מנוהלים בארץ. לפיכך, "הבנקים המקומיים פועלים ומושפעים בעיקר מסביבת הפעילות המקומית שנמצאת בפריחה". סלייטר מגבה את הערכותיו בשיעור האבטלה הנמוך (5.8%) ותחזיות הצמיחה המעודכנות של בנק ישראל - 5.2% ב-2011 ו-4.2% ב-2012.

עם זאת, מזהיר סלייטר מהשפעות הכלכלה הגלובאלית - בהתייחס להאטת הכלכלה בארה"ב ומשבר החוב באירופה - על סקטור הבנקים: "האטת שווקי ארה"ב ואירופה עלולה לפקוד את הבנקים הישראליים בעיקר במעגל השני". מנגד, טוען סלייטר כי "תרחישים קיצוניים יותר מהתרחשי המרכזי להתפתחות תנאי המאקרו העולמיים, יפגע לא רק בסקטור הבנקאות", ולפיכך אין עדיפות באפיקי השקעה אחרים.

בסופו של דבר, מסכם סלייטר כי "על בסיס התרחיש המרכזי של התפתחות הכלכלה העולמית... סביבת הפעילות הנוכחית של הבנקים היא טובה, ותומכת בהמשך צמיחה, קיטון בהפסדי האשראי ורווחיות גבוהה". לאור זאת, מצמיד סלייטר המלצת "תשואת יתר" על כלל מניות הבנקים.

ניתוח הנתונים הפיננסיים של הבנקים, כפי שעולה מהסקירה:

■ בבנק לאומי , מציין סלייטר כי "רמת ההכנסות השוטפות נמוכה, אך הוא מחפה על כך ברווחים ממניות וחברות כלולות". לדבריו סלייטר, במכפיל ההון הנוכחי ועם צפי לתשואה להון מפעילות בנקאית של 10.5% השנה, מחירו הנוכחי של הבנק "מהווה נקודת כניסה נוחה". בדש ברוקראז' מצמידים לבנק מחיר יעד של 18 שקלים למניה, עליה של 15.3% ביחס למחיר המניה נוכחי.

■ בבנק הפועלים מציינים בדש כי הוא מציג את "רמת ההכנסות הגבוהה ביותר, אשר מקוזזת בחלקה ברמת הפרשות גבוהה, אך הבנק מצליח לרשום את התשואה הגבוהה ביותר בסקטור על נכסיו". לפיכך, מצמיד סלייטר מחיר יעד של 19 שקלים למניה, "תוך העדפה למנייה על פני הסקטור - בעיקר עקב העקביות בתוצאות בשנה האחרונה".

■ בבנק דיסקונט "בולט חוסר היעילות, אך רמת הכנסות גבוהה יחד עם סיכוי לקיטון בהפרשות לחובות מסופקים, מציבים לו פוטנציאל רב לשיפור". בדגש מצמידים לדיסקונט מחיר יעד של 8 שקלים למניה, פרמיה של 19% ביחס למחירה הנוכחי.

■ בבנק מזרחי , מציין סלייטר כי "רמת ההוצאות נמוכה... אך גם רמת ההכנסות. עם זאת, הקצאות הון נמוכה מול מרבית האשראים שלו מאפשרת לבנק לרשום את התשואה הגבוהה ביותר להון". סלייטר מציב למניה מחיר יעד של 41 שקלים למניה, עליה של 16.4% לעומת מחיר המניה הנוכחי.

■ בבנק הבינלאומי , יש תלות "ברמת ההפרשות הנמוכה לחובות מסופקים, אך קיים פוטנציאל התייעלות לא מבוטל". סלייטר מצמיד לבנק מחיר יעד של 57 שקלים למניה, עלייה של 18.5% בהשוואה למחיר המניה הנוכחי.