מראני: "ייתכן שבשבוע הבא מניית הכשרה תעלה מחדש"

מניות "שרה" ו"מירה" נפלו היום בעשרות אחוזים בבורסה - אך מנכ"ל הכשרה אנרגיה לא מודאג

אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה המחזיקה בכ-48% מרישיונות חיפושי הגז והנפט "שרה" ו"מירה", התייחס היום (ה') לקריסה של יותר מ-20% במניית החברה בבורסה, וטוען כי מדובר במימושי רווחים ותו לא, וכי ייתכן שבקרוב המניה תחזור לתוואי העליות

"לא ברור לי מדוע המניה ירדה היום", אמר מראני בראיון לגלי צה"ל. "הבורסה זו חיה משונה ולא תמיד כולם מבינים אותה. אם היה מישהו שהיה מבין מתי הבורסה עולה ומתי יורדת הוא תמיד היה מרוויח. בשבועות האחרונים המניה עלתה ובאופן טבעי אנשים מממשים. מאוד ייתכן שהמניה תתחיל לעלות מחדש בשבוע הבא".

הכשרה אנרגיה פרסמה הבוקר את תוצאות פענות הסקר הסייסמי התלת-ממדי ברישיונות "שרה" ו"מירה", לפיהן ישנו סיכוי של 54% לתגלית גז בגודל 6.5 טריליון רגל מעוקב (TCF). עם זאת, טווח אומדן כמות הגז שפרסמה הכשרה הינו רחב למדי - בין 0.6 TCF ל-16 TCF, כאשר האומדן הטוב ביותר הוא 2.9 TCF בלבד. בשוק מעריכים כי זו הסיבה לנפילות של עשרות אחוזים במניות הכשרה, מודיעין , שלדיאלי ופרימיום היום בבורסה.

"רוב הגז יילך לייצוא", הכריז היום מראני בראיון לגל"צ. בתחילת 2012 מתוכנן קידוח אקספלורציה ב"מירה" ו"שרה", קידוח שיפזר את הערפל באשר לכמות הגז הנמצאת ברישיונות.