הבנקים משכו את ת"א לירידות; הכשרה אנרגיה - ללא שינוי

מדד הבנקים נפל בכ-2% ■ מנהל השקעות: להתאזר בסבלנות ולחכות לשעת כושר כדי לחזור ולהשקיע במניות" ■ מודי'ס חתכה דירוג האשראי של פורטוגל ל"זבל" ■ סין העלתה ריבית והכבידה על השווקים ■ עיכוב בקידוח "לוויתן" 3 ■ עליות בישראמקו, פריגו, אורמת ועזריאלי

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ד') בירידות שערים לאחר פתיחה יציבה, במקביל לחולשה בבורסות אירופה וצפי לפתיחה שלילית בוול סטריט. זאת, כאשר מחד מעודדים המשקיעים מההתפתחויות החיובית ביוון (קבלת הסיוע הפיננסי בהיקף 12 מיליארד אירו), ומנגד נושאים עיניים בדאגה לעבר שאר מדינות ה-PIGS באירופה וכן לדיוני התקציב בארה"ב, המתנהלים בעצלתיים ומגבירים את החשש מחדלות פירעון של הכלכלה הגדולה בעולם. היום הודיע הבנק המרכזי בסין על העלאת ריבית נוספת, מה שהכביד על השווקים.

"העליות בימים האחרונים בשוק ההון - כתוצאה מקבלת תכנית הצנע של ממשלת יוון, אשר נתנה אור ירוק להמשך הסיוע של מדינות אירופה וגררה אחריה אנחת רווחה בשווקים - הינן לטווח הקצר", כך מעריך יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות ב"הכשרה", בתחזית שפורסמה לחודשים יוני-יולי.

לטענתו של אפרתי, "הנתונים החלשים הן בארץ והן בארה"ב כמו גם קיטון המחזורים בשוק ההון בחודשי הקיץ לא מבשרים על המשך עליות ועל כן מומלץ להתאזר בסבלנות ולחכות לשעת כושר כדי לחזור ולהשקיע במניות".

בזירת המאקרו דווח היום כי בחודש יוני היה לממשלה גירעון בפעילותה התקציבית בסך של כ-4.1 מיליארד שקל וגירעון של 3.6 מיליארד שקל בפעילות למימון, הכוללת מתן אשראי נטו. בפעילות מקומית היה לממשלה גירעון של כ-3.8 מיליארד שקלים ובפעילותה בחו"ל גירעון של כ-300 מיליון שקל. מתחילת השנה מסתכמת הפעילות התקציבית בגירעון של כ-4.3 מיליארד שקל לעומת גירעון של כ-10.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נציין כי בשנת 2011 מתוכנן על פי התקציב המאושר גירעון שנתי בסך של 25.2 מיליארד שקל וכעת נראה שהגרעון יהיה מצומצם בהרבה מהתחזית.

יום תנודתי בסקטור הגז

סקטור הגז המשיך להישאר בכותרות גם היום: לאחר שפוצץ שלשום לפנות בוקר קטע מהצינור הגז ממצרים לישראל וירדן, התקבלו אתמול דיווחים כי הנזק לא היה גדול והזרמת הגז התחדשה, אם כי בהיקף מצומצם. נציין את אמפל , השותפה ב-EMG מהצד האחד, ומנגד את מניות הגז הישראליות - אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו .

עוד בסקטור הגז, נציין את מניות "שרה" ו"מירה" - שלדיאלי , הכשרה אנרגיה , ומודיעין - שרשמו יום תנודתי במיוחד לאחר שאתמול עלו בחדות לאחר שצנחו בעשרות אחוזים מיום ה', אז פורסמו תוצאות הסקרים הסייסמיים התלת ממדיים. האנליסט אמיר פוסטר מדש ברוקראז' המליץ אתמול לרכוש את מניות "מירה" ו"שרה" אחרי הנפילה המדוברת, וטוען כי הכשרה אנרגיה בדרך לזנק 134% ומעניק למניית החברה מחיר יעד של 2.84 שקלים. מודיעין מקבלת ממנו מחיר יעד של 6.6 אגורות, פרמיה של 41% על מחיר השוק. נציין כי האנליסט ערן יונגר ממגדל שוקי הון כתב גם הוא לאחר הירידות, כי לדעתו "הצניחה משקפת מימוש בריא לאחר ריצה של עשרות אחוזים".

נזכיר כי הסקרים הסייסמיים הצביעו על כך שממוצע הפוטנציאל בשני הרישיונות המדוברים עומד על 6.5 TCF גז בהסתברות של 54%, ו-18% סיכוי למציאת 151 מיליון חביות נפט, אולם עיבוד המידע הצביע על טווח רחב מאד של סיכון או סיכוי לקידוחים.

אתמול נודע על עיכוב בקידוח האימות החליפי ב"לוויתן" 3 מול חופי חיפה. מדובר בעיכוב שנלקח בחשבון בתוכנית העבודה, אשר עלול להימשך כעד שבוע. יצויין כי בשלב זה קידוח לוויתן 3 הגיע לעומק של כ-2,600 מטרים והוא מקדים את לוחות הזמנים. בפעולת הקידוח בשדה שותפות נובל אנרג'י , דלק קידוחים, אבנר ורציו.

בנק לאומי זוכה להמלצה חמה מבית ההשקעות UBS, הממשיך להחזיק בהמלצת "קניה" על מניית הבנק הגדול בישראל, עם מחיר יעד של 21 שקל - פרמיה של 31% על מחיר המניה הנוכחי בת"א.

אלביט הדמיה הוסיפה לרכז עניין גם היום לאחר שהוסיפה לערכה במסחר אתמול כמעט 5%, בעקבות חשיפת "גלובס" כי החברה מנהלת מו"מ לעסקה שהשלמתה תניב לה אקזיט ראשון מהפעילות שהחלה לפתח בהודו לפני כחמש שנים. החברה עומדת לממש, בשלבים, את חלקה בפרויקט מגורים מתוכנן ‏בעיר צ'נאיי, בו היא מחזיקה 80% מהזכויות‎,‎‏ בעסקה שצפויה להניב לה בסך הכל כרבע מיליארד דולר.

חברת כיל נסחרה ברקע דיווחה אתמול כי השלימה את רכישת קוסמוסל ממקסיקו. לקוסמוסל קווימיקה מעמד חשוב בשוק המקסיקאי, באמריקה התיכונה ואמריקה הדרומית, הנתפסת על ידי כיל כשוק בעל חשיבות.

מניית גוליבר המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אמש ב-15.6% בסיום המסחר. כאשר מאז ה-12 ביוני, אז הושלם מיזוגה של גינקו לתוכה והמניה התווספה למספר מדדים בבורסה, זינקה המניה בשיעור חד של יותר מ-60% ושוויה כבר עומד על 222 מיליון שקל.

טבע אישרה כי משטרת רוסיה הגיעה אתמול משרדי החברה במוסקבה לצורך עריכת חיפוש במשרדים - המשטרה ביקשה לחקור ארבע חברות תרופות וביניהן נוברטיס וכאמור, טבע. "מדובר בחקירה נגד מפיץ עצמאי ברוסיה, התבקשנו לסייע כעדים", כך אמר ל"גלובס" יוסי קורן, סמנכ"ל התקשורת של טבע.

די מדיקל , חברת המכשור הרפואי, הודיעה אתמול כי חברת הבת, Spring Health Solutions חתמה על מכתב כוונות לא מחייב עם חברת Dex Medical, המפיץ הגדול בקנדה של מוצרים לטיפול בסכרת, שתהפוך למפיץ הבלעדי של סטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג בקנדה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]