המדינה: להטיל מאסר ממושך על עו"ד ליאורה ברקו שהבריחה סם לכלא

פרקליטות המדינה עירערה היום על גזר דינה של ליאורה ברקו, שהורשעה בעבירה של הספקת סם לעבריינים בכלא ■ על ברקו נגזרו 7 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשים על-תנאי

פרקליטות המדינה עירערה היום (א') לבית המשפט העליון על גזר דינם של עו"ד ליאורה ברקו ושל העבריין איציק בר-מוחא, שניתן לפני כחודש על-ידי שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים נאוה בן-אור. על ברקו, שהורשעה בעבירה של הספקת סם לעבריינים בתוך כותלי הכלא, נגזרו 7 חודשי מאסר בפועל ועוד 6 חודשים על-תנאי, בעוד שעל בר-מוחא, שהורשע בהחזקת סם שלא לצריכה עצמית, נגזרה שנת מאסר בפועל, מתוכה 9 חודשים במצטבר למאסר אחר, שאותו הוא מרצה.

עו"ד רחל מטר מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר את העונשים שנגזרו על השניים, ולהטיל עליהם "מאסר בפועל לתקופה ממושכת".

ברקו הורשעה בכך שבנובמבר 2007 בשעות אחר הצהריים הגיעה לכלא השרון לצורך פגישה עם בר-מוחא ועם עבריין נוסף. ברשותה היה מכל ליפסטיק שהכיל כ-3 גרם קואין, 20 כדורי קלונקס ושני כדורי ויאגרה, וכן דבק פלסטי. במהלך פגישתה עם העבריינים היא העבירה להם את החומרים, בהוראתו של בר-מוחא.

התחשבות בנסיבות

בבית המשפט המחוזי ביקשה המדינה להטיל על ברקו ובר-מוחא שנתיים מאסר בפועל, ואולם השופטת בן-אור החליטה להתחשב בנסיבותיה האישיות של ברקו, ובהשלכות העונש על עתידה המקצועי כעורכת דין. באשר לבר-מוחא החליטה השופטת להתחשב בחלוף הזמן ממועד ביצוע העבירה, ובעובדה שהוא מרצה בין כה וכה מאסר ממושך בנוגע לעבירות אחרות.

הפרקליטות טוענת בערעורה כי "בית המשפט המחוזי גזר עונשים שאינם הולמים את חומרת מעשיהם ושאינם משקפים, במידה ראויה, את טיבו של האירוע העברייני שבו השתתפו ומשמעותו החברתית. העונש גם אינו מבטא את נורמת הענישה הראויה במקרים של החדרת סם אל בין כותלי בית הסוהר, קל וחומר כשמדובר בעורכת-דין. מעשיה, שבוצעו תוך מעילה גסה באמון שניתן בה על-ידי מערכת אכיפת החוק וגורמי השב"ס, פגעו קשה בציבור עורכי-הדין בכלל, ועורכי-הדין הפליליים בפרט, וביכולת לתת בהם אמון. היא ניצלה את מקצוע עריכת-הדין לרעה ומעלה באמון שניתן בעורכי-הדין, משל הייתה עבריינית מן השורה". (ע"פ 5135/11).