גלפנד מנסה לגייס מוסדיים לערבות במכרז הסלולר

קבוצת סלקט תקשורת בראשות מייקל גלפנד מנהלת מו"מ עם מוסדיים שיעמידו את הכסף לאחד הבנקים ובתמורה הבנק יעמיד את הערבות לקבוצה

קבוצת סלקט תקשורת בראשות מייקל גלפנד מנהלת מו"מ עם גופים מוסדיים שיעמידו עבורה את הערבות. על-פי המסתמן, הקבוצה תנסה לגייס גופים מוסדיים שיעמידו את הכסף לאחד הבנקים ובתמורה הבנק יעמיד את הערבות לקבוצה. על פי תנאי המכרז רק ערבות בנקאית תופסת, ולכן גופים מוסדיים לא יכולים להעמיד את הערבות בצורה ישירה.

בקבוצה מנסים בקדחתנות להשלים את המהלך, אך ספק רב אם הדבר יעלה בידיהם בגלל קוצר הזמן. הערבות צריכה להימסר לוועדת המכרזים עד סוף השבוע. ככל הנראה, הקבוצה גם נפגשה עם חברות ביטוח, ובקיצור - היא מנסה בכל דרך אפשרית למצוא פתרון למימון משום שהבנקים בארץ בעצם מנועים או מסרבים להשתתף במיזם הסלולרי שבו היא זכתה במכרז. הקבוצה מודעת לכך שגם אין סיכוי לכך שוועדת המכרזים תסכים לחרוג ממנהגה ולהעמיד ערבות מבנק זר, ולכן המאמצים כרגע הם לנסות ולעשות משהו דרך גופים מוסדיים שיעמידו את הערבות לבנקים, שבתורם יעמידו את הערבות לקבוצה.

קבוצת סלקט תקשורת צריכה להעמיד ערבות בסך 700 מיליון שקל, אך היא נדרשת למימון גם עבור הקמת הפעילות, כך שהסכומים שהיא מדברת עליהם גבוהים ממיליארד שקל. בעקבות הקשיים לגייס את הערבות, הגדילו בעלי המניות בצורה מאד משמעותית את ההון העצמי שתיכננו להפקיד לטובת המיזם, ועל פי הערכות, העמידו סכום של כ-400 מיליון שקל, אך גם זה לא הספיק לבנקים.