סוכני ביטוח נגד קיצוץ העמלות: "מעורבות רגולטורית גסה"

‎לטענתה של לשכת הסוכנים, הקיצוץ יביא לפגיעה של 40%-50% מהכנסותיהם בפועל ולכן יוצאים בפעילות לובינג "נגד כוונות האוצר"

השינויים שאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר מתכנן להשית על עמלות סוכני הביטוח יביאו לפגיעה של 40% עד 50% מסך הכנסותיהם בפועל - כך טוענים בלשכת סוכני הביטוח, שבראשה עומד אודי כץ. הלשכה מגבירה את מאמציה להיאבק ברוע הגזרה ומאותתת כי בכוונתה לצאת למלחמה בנושא.

‏במסגרת זו הודיעה לשכת סוכני ביטוח כי שכרה את שירותיהם של עו"ד יוסף בנקל ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות' וחברת גלעד יחסי ממשל ולובינג בראשות אריאל סנדר לצורך "תגבור מהלכיה נגד כוונות האוצר".

‏‏ ‏"לא נקבל התערבות רגולטורית כה גסה ובוטה, המונעת מרצון לחסל את ענף סוכני הביטוח או מושפעת מחוסר הבנה של ההשלכות של הגזרות הכספיות על יכולתם של הסוכנים לפעול למען לקוחותיהם", אומר נשיא הלשכה כץ, שמוסיף: "הגיע הזמן לומר בקול רם וברור לאוצר: עד כאן. זו לא תוכנית להגברת התחרות - זו תוכנית להדברת הלקוחות, הסוכנים והשוק".

‏‏ לאחרונה פירסם האוצר טיוטת חוזר שקובעת שמעבר לתגמול השוטף, תגמול הסוכן על עמידה ביעד מכירות לא יעלה על 2,000 שקל (בעבר דיבר האוצר על רף של 600 שקל; לדברי הסוכנים גם הרף הנוכחי הוא נמוך מדי), ושמבצעי עידוד המכירות יתבססו על יעדים שנתיים לפחות. עוד נקבע כי עמלות המתמרצות עמידה ביעדים ("עמלות היקף") לא יעלו על 15% מסך העמלות השוטפות ששולמו לסוכן בשנה הקודמת (במקור דובר על מגבלה של 10%).