צבי סטפק: "מחירי הדירות יירדו 10%-15% תוך 3 שנים"

יו"ר מיטב: "העלייה במחירי הדירות שהחלה ב-2007 הייתה תיקון חד-פעמי לירידה במחירים בשנים 1996-2005" ■ לדברי סטפק, "המחירים לא מייצגים בועה, אבל הם יקרים"

"מחירי הדירות צפיוים להתייצב ואז לרדת בין 10% ל-15% בשנתיים-שלוש הקרובות", אמר יו"ר מיטב, צבי סטפק, בשבוע שעבר במסגרת הכינוס הכלכלי של ראשי הציבור החרדי.

סטפק ציין כי העלייה האחרונה במחירי הדירות שהחלה ב-2007 הייתה תיקון חד פעמי, התאמה, לירידה הממושכת בשנים 1996-2005, אבל העלייה במחירים בשנה האחרונה הייתה סטייה מהתוואי הרגיל.

"מחירי הדירות בישראל אינם מייצגים בועה, אולם הם בהחלט יקרים", הסביר סטפק. "לכן, מחירי הדירות צפויים להתייצב ואז לרדת בין 10% ל-15% בשנתיים-שלוש הקרובות".

בהתייחס לשוק ההון, הדגיש סטפק כי "אין השקעה ללא סיכון ושאלת המפתח היא תמיד: מה היחס בין הסיכון לסיכוי?". סטפק הדגיש כי מתבקש פיזור רחב יותר של ההשקעות - בדגש על פיזור באמצעות זהב והשקעות עם מתאם מוך לשוק המניות כדוגמת קרנות אסטרגיה.

סטפק התייחס לסיכונים הגיאופוליטיים שנובעים הצפי להכרזת מדינה פלסטינית בספטמבר וחוסר היציבות עקב המהומות במזרח התיכון ובצפון אפריקה. סטפק העריך כי "בתסריט של צמיחה הדרגתית, שהוא התרחיש המרכזי של מיטב, המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם ובישראל צפוייה להימשך". לדבריו סטפק, "יש לשבת במינון גבוה יחסית במניות יחד עם הגנה מפני ירידות חדות בלבד - ביטוח קטסטרופה".