השביתה ב-NFL: הסוף

‎במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש שייחתם בין בעלי הקבוצות לשחקנים, נקבע כי שכר השחקנים ינוע בין 47% ל-53% (בניגוד לדרישת הבעלים ל-40%); כמו כן, יונהג סולם שכר לרוקי'ס‏

‎בתום ארבעה חודשים של שביתה ה-‏NFL‏ יוצאת מהקפאה וחוזרת לפעילות, אחרי שבעלי הקבוצות והשחקנים הגיעו להסכמות על ההסכם הקיבוצי החדש. המשמעות: עונת 2011 צפויה להיפתח במועד המתוכנן שנקבע ל-8 בספטמבר, וכבר בסוף השבוע צפויות עשרות החתמות של פרי-אייג'נטס בקבוצות.

‏ההסכם החדש שייחתם הוא לעשר שנים, עד שנת 2020, ובמסגרתו נקבע כי הנתח של השחקנים מההכנסות לא יירד בשום מקרה אל מתחת ל-47%, וגם לא יעבוד בשום מקרה 53% - עניין משמעותי מאוד עבור השחקנים אחרי שבעלי הקבוצות דרשו בתחילת המו"מ להוריד את שכר השחקנים לאזור ה-40%. עם זאת, גם הבעלים ייהנו מההסדר החדש אחרי שבהסכם הקודם כבר טיפס שכר השחקנים ועמד על כ-60% מההכנסות.

‏דבר נוסף שנחשב להישג עבור בעלי הקבוצות הוא הנהגת סולם שכר לרוקי'ס (‏rookie wage scale‏) בדומה לזה הנהוג ב-‏NBA‏. המשמעות היא שבעלי הקבוצות יפסיקו לשלם סכומים מופרכים של עשרות מיליוני דולרים לשחקנים שרק נכנסים לליגה.

‏במסגרת ההסכם נקבע גם כי תקרת השכר לקבוצה תעמוד בעונה הקרובה על 120 מיליון דולר, ובנוסף תוכל כל קבוצה לשלם עוד 22 מיליון דולר כבונוסים לשחקנים.

‏‏ההסכם הנוכחי מציג כמה הצלחות גם עבור השחקנים, יותר בגזרת תנאי העבודה ופחות בכסף שייכנס לכיסם: בניגוד לדרישת הבעלים שדרשו הארכה של העונה הסדירה ל-18 משחקים, הרי שלפחות עד שנת 2013 זה לא יקרה. כמו כן, הוגבלו כמות משחקי האימון המותרים בפתיחת העונה ומשך תקופת האימונים לפני תחילת העונה קוצר אף הוא ב-5 שבועות כדי להקטין את הסיכונים לפציעות. בנוסף, יוגבלו משכי הזמן באימונים שכוללים מגע ותיקולים.

שכר המינימום לשחקנים יקפוץ ב-55 אלף דולר ויעמוד על 375 אלף דולר לשחקן שנה ראשונה ו-450 אלף לשחקן שנה שנייה. עוד עניין מהותי הוא תשלום שמבטיח לשחקנים תחת חוזה תשלום גבוה יותר במידה של פציעה: במקום 325 אלף דולר שחויבה קבוצה לשחק לשחקן שנפצע, כעת יעמוד הסכום על מיליון דולר לשנה הראשונה שאחרי הפציעה ו-500 אלף דולר לשנה השנייה שאחרי הפציעה. בנוסף, אחד הדברים המשמעותיים ביותר שהובטחו לשחקנים הוא ששחקני ‏NFL‏ ימשיכו להיות חלק מתוכנית רפואית של הליגה עד תום חייהם.