ואליו-קליק רוכשת את דוטומי של יאיר גולדפינגר ב-295 מ' ד'

היזם הסדרתי יאיר גולדפינגר רשם את האקזיט התשיעי שלו כשמכר את חברת הפרסום הדיגיטלי Dotomi לענקית השיווק הדיגיטלי האמריקנית ValueClick

מגע הקסם של יאיר גולדפינגר ממשיך לתת את אותותיו. היזם הסדרתי רשם אמש את האקזיט התשיעי שלו, כשמכר את חברת הפרסום הדיגיטלי Dotomi לענקית השיווק הדיגיטלי האמריקנית ValueClick ב-295 מיליון דולר. במסגרת ההסכם, 55% מהסכום ישולם במזומן והיתרה במניות של החברה הרוכשת.

הנהלת דוטומי תהנה מהאקזיט על-ידי קבלת מניות ב-ValueClick עם תקופת נעילה של שנה, והמשקיעים שלה יקבלו תשלום המורכב ממזומן בלבד או ממזומן ומניות.

ValueClick היא אחת החברות הגדולות בתחום השיווק אונליין, והיא מספקת פתרונות כוללים למפרסמים ולבעלי אתרים. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד דולר.

לא מתוכננים פיטורים

זוהי הרכישה השלישית של ValueClick ב-12 החודשים האחרונים. באפריל 2011 היא רכשה את חברת הפרסום בסלולר Greystripe ב-75 מיליון דולר, ובאוגוסט אשתקד רכשה מהעיתון "פורבס" את Investopedia ב-42 מיליון דולר.

גולדפינגר הקים את דוטומי יחד עם אייל שיף, טל בר-נוח ותמיר קוך, והיא מפתחת פלטפורמת פרסום אישית המאפשרת העברת מסרים שיווקיים לגולשים פוטנציאליים בתחום מודעות הדיספליי (באנרים) באינטרנט.

עד היום גייסה החברה 17 מיליון דולר מהמשקיעים US Venture Partners, Investor Growth Capital, Velocity Equity Partners, Globespan Capital והמייסדים עצמם.

לפי הרוכשת, ההכנסות של דוטומי לשנת 2011 צפויות לעמוד על 80 מיליון דולר. גורמים המקורבים לחברה טוענים כי היא רווחית והייתה יכולה גם לצאת להנפקה ציבורית. מצבה הטוב של דוטומי משתקף גם בהצהרתה של ValueClick על כך שתקבל 15 מיליון דולר בהון חוזר - יתרות ההון שישמשו לתפעול השוטף של החברה.

כיוון שהחברה לא החזיקה ביתרות מלאי והמודל שלה לא כלל אשראי נדיב ללקוחות, הצהרה זו מעידה על יתרות מזומן ניכרות בקופה ורווחיות לאורך זמן. בנוסף, בנובמבר 2010 פורסמו דיווחים לפיהן חברת AOL מנהלת מו"מ לרכישת דוטומי ב-150-200 מיליון דולר.

לעומת שלושת המשקיעים האחרים, גולדפינגר הוא היחיד שנשאר בחברה עד היום בתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות. עם זאת, הוא הבהיר היום כי בכוונתו לעזוב את החברה עם השלמת העסקה בסוף החודש.

גולדפינגר אמר ל"גלובס" כי לא מתוכננים פיטורים וכי 160 עובדי דוטומי, שחלקם עבדו בעבר בסניף החברה ברמת החי"ל בתל אביב, צפויים להישאר בתפקידם ולהמשיך לעבוד ממטה החברה בשיקגו. שיף הוסיף כי הוא מעריך שהחברה אף תגדל ותגייס עובדים נוספים לכוחותיה.

דוטומי הוקמה בשנת 2000, תוך התפוצצות בועת האינטרנט, ועברה תקופות לא קלות בראשית דרכה. המוצרים שמציעה החברה מסייעים לשיפור המעורבות בין המותגים לצרכנים, ומייצרים מכירות אונליין ואוף-ליין גבוהות יותר עבור לקוחות החברה.

ג'ון ג'יליאני, מנכ"ל דוטומי, אמר היום כי "אנחנו נרגשים להצטרף ל-ValueClick ולתרום מהמומחיות שלנו לפורטפוליו הנרחב שלהם בתחום שירותי השיווק הדיגיטלי. המיזוג בין החברות יאפשר להקל על הלקוחות שלנו לאמץ את השיווק הדיגיטלי ולחזות בהשפעה הגדולה שיש לו". ג'יליאני ימשיך לשאת בתפקידו כמנכ"ל. כמו-כן, הוא מועמד להצטרף לדירקטוריון של ValueClick.

מנכ"ל ValueClick, ג'ים זארלי אמר כי "זו עסקה משמעותית עבורנו. פעילות דוטומי משתלבת עם הפעילות הקיימת שלנו. והיא תרחיב את היכולות שלנו להציע ערך מוסף ללקוחות שלנו. אמרנו בעבר שאנחנו רוצים להגדיל את המודעות למותגים שאיתם אנחנו עובדים, ודוטומי עונה על הצורך הזה. אני רוצה להגיד ל-160 העובדים שאנחנו מתרגשים ומחכים בקוצר רוח להתחיל לעבוד איתם".

עסקת הרכישה היא האקזיט הישראלי הבולט השני השנה בתחום הפרסום הדיגיטלי לאחר שבחודש יוני נמכרה מדיה מיינד, שהוקמה על-ידי גל טריפון ועופר זדיקריו, לחברת DG האמריקנית ב-517 מיליון דולר.

עבור גולדפינגר זהו האקזיט התשיעי, ונראה כי האקזיט העשירי לא רחוק - בחודש מאי הגישה חברת Whitesmoke, שבה הוא מחזיק ב-5.7%, תשקיף לקראת הנפקה לבורסה. Whitesmoke מפתחת תוכנה לתיקון שגיאות כתיב ותחביר בשפה האנגלית.

בחודש אפריל השנה מכר גולדפינגר שתי חברות: PicScout, שמפתחת פתרון למעקב אחר תמונות באינטרנט המוגנות בזכויות יוצרים, נמכרה לסוכנות התמונות גטי אימג'ס ב-20 מיליון דולר, ו-PicApp, הפועלת בתחום התמונות הדיגיטליות ברשת, נמכרה לסוכנות הפרסום הדיגיטלית הישראלית-הודית Ybrant ב-15 מיליון דולר. האקזיט הגדול והמפורסם של גולדפינגר היה ב-1998, כשמכר את חברת מיראביליס, מפתחת תוכנת המסרים המיידים ICQ, לחברת AOL ב-407 מיליון דולר.

גולדפינגר היה שותף גם למכירת חברת Fitracks ב-5-10 מיליון דולר, בה השקיע עם קוך, לחברת Aetrex ב-2008.

קוך רשם אקזיט עם מייסד אחר של דוטומי, בר-נוח, במסגרת מכירת חברת Orca, שהקימו יחד עם חגי בראל, ב-21 מיליון דולר ב-2008.

בר-נוח רשם אקזיטים נוספים עד כה כמו מכירת BeInSync ב-22 מיליון דולר ב-2008 ואת חברת Qumranet ב-170 מיליון דולר ב-2008. עבור שיף, השותף הרביעי בדוטומי, זהו האקזיט הראשון.

יזמים סדרתיים אקזיטים סדרתיים
 יזמים סדרתיים אקזיטים סדרתיים

אקזיטים הגדולים של תחום האינטרנט
 אקזיטים הגדולים של תחום האינטרנט

מקור: IVC-Online