הפניקס, מנורה וגאיה רוכשות בניין בארה"ב בכ-272 מ' ש'

עסקה מוסדית ישראלית נוספת בתחום הנדל"ן בארה"ב ■ הפניקס ומנורה מבטחים מממנות 48% מהעסקה כל אחת - כ-131 מ' ש'; גאיה מממנת את היתר (4%), שהם כ-11 מ' ש'

עסקה מוסדית ישראלית נוספת בתחום הנדל"ן בארה"ב: קבוצות הביטוח והפיננסים הפניקס ומנורה מבטחים , יחד עם חברת גאיה נדל"ן, הודיעו היום (ד') על רכישת בניין משרדים בג'רזי סיטי בהיקף של כ-272 מיליון שקל. שתי קבוצות הביטוח מממנות 48% מהעסקה כל אחת - כ-131 מיליון שקל, כשגאיה מממנת את היתרה (4%), שהם כ-11 מיליון שקל.

מדובר בבניין המתנשא ל-9 קומות בהן קומת מסחר וכולל שטח של כ-32,000 מ"ר ו-715 מקומות חניה. בהפניקס מציינים שהמבנה מושכר במלואו בחוזי שכירות ארוכי טווח לשני שוכרים גדולים וכי הנכס מניב תשואת שכר דירה נטו לאחר הוצאות בהיקף של כ-8.7% בשנה. הבניין ינוהל על ידי חברת בת בבעלות מלאה של גאיה נדל"ן בשם ויז'ן פרופרטי מנג'מנט.

מבחינת מנורה, שאת השקעותיה מנהל יוני טל, והפניקס, שאת השקעותיה מנהל גדי גרינשטיין, מדובר במהלך שנועד לגוון את תיק ההשקעות הן מבחינת הפיזור הגיאוגרפי (הגדלת השקעות בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט) לצד גיוון אפיקי ההשקעה לאפיקים תזרימיים שאינם קשורים באופן ישיר לשווקי ההון.

גאיה נדל"ן הינה חברת השקעות נדל"ן הפועלת בארה"ב שהוקמה בתחילת 2009 על ידי דני פישמן, אמיר ירושלמי וקן וולי. החברה רוכשת מקבצי דיור מבנקים ומגופים אחרים ועוסקת ורכישה ותפעול של בניינים בניו-יורק, ניו-ג'רזי וקונטיקט וכן גם בארגון קבוצות רוכשים.

זו לא העסקה הראשונה של פישמן וירושלמי שעם המוסדיים הישראליים שמביאים את הכסף האדיר שהם מנהלים לעסקאות משותפות. כך, לאחרונה חברה הראל להשקעה בנדל"ן בניו-יורק ובניו ג'רזי עם גאיה נדל"ן.