המעו"ף צנח בכ-2% וסגר את השבוע הגרוע ב-3 שנים

המעו"ף איבד כ-6.2% השבוע; מדד הבנקים צנח היום ב-3.6% ■ מניית טאואר ירדה למרות דוח טוב ■ זיו סגל: "מהלך של מדד המעו"ף מתחת ל-1,167 נקודות - סימן דובי מאוד"

המסחר בבורסה בת"א התנהל גם היום (ה') בירידות שערים חדות. בחצי השעה האחרונה אמנם נרשמה התמתנות מסויימת במגמה השלילית אבל בסך הכל סגרו המדדים המובילים שבוע גרוע במיוחד, במקביל למגמה שלילית בבורסות מסביב לעולם. נראה כי הפעילים באחד-העם, כמו בכל העולם, חוששים מהתמתנות משמעותית בצמיחה העולמית ואולי אף גלישה למיתון - וזורקים סחורה רגע לפני סוף השבוע ונתוני האבטלה המהותיים, שיפורסמו מחר בארה"ב.

בסיכום שבוע רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-6.2% ומדד ת"א 100 רשם ירידה בשיעור דומה. היה זה השבוע הגרוע ביותר בבורסה מזה 3 שנים.

"המעוף ירד אל היעד הדי אגרסיבי - 1,167 נקודות", כותב המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל. "העובדה שהמעוף נגע בנקודה הזו במהלך המסחר אמש ועלה ממנה נותנת לה משמעות ראשונית. מהלך מתחת ל-1,167 נקודות ייחשב לפיכך סימן דובי מאוד. היה וכך יהיה (לא סביר לטווח הקצר), היעד הבא יהיה 1,170 נקודות ומתחתיו 1,060 נקודות. חגיגות מעבר למגמת עליה ניתן יהיה לחגוג מעל 1,235 נקודות. עליה עד לרמה הזו תחשב תיקון בלבד אבל אפשר לנסות לרכב עליה ובהמשך לראות מה קורה".

ברקע המסחר: מחאת המחירים מתגברת

כאמור, במוקד המסחר הוסיפו המשקיעים להתמקד במחאת המחירים המתגברת ברחבי הארץ. אתמול אושר בכנסת חוק הווד"לים, עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום ותקף בחריפות את מנהיגי מחאת האוהלים: "במדינת ישראל יש מצוקות, אך יש לפתור אותן באופן אחראי. גל פופוליסטי סוחף את המדינה. היכולת שלנו לתת מענה לצרכים החברתיים תלויה במידה רבה בהמשך הצמיחה". דברים אלה עוררו תערומת בקרב מנהיגי ונציגי המחאה בכל הארץ, כאשר הפגנות והפרות סדר רבות התרחשו ומספר מפגינים נעצרו.

עוד באותו עניין, נזכיר כי אתמול התכנסו שוב מנהיגי מחאת האוהלים כדי לגבש סופית מסמך דרישות אחוד מהממשלה. מהתאחדות הסטודנטים הארצית נמסר כי המסמך גובש במלואו, וכן כי כבר ביום שישי הקרוב, ב-11:00 בבוקר, ייפגש הפורום הרחב לאשר את המסמך. המסמך יהווה הצעה אשר תעבור בכלל המאהלים והארגונים ותאושר על ידי כלל הגורמים. (לסיפור המלא)

פסגות: "דירוג ישראל יירד? מדובר בבובקעס"

בבית ההשקעות פסגות התייחסו אתמול לאפשרות כי סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P תפחית את דירוג האשראי של חלק מהאג"ח הישראליות (המדורגות "AAA") בשל היותן מגובות בערבויות של ארה"ב, ומיינו כי היא "חסרת משמעות".

כמו כן, מסבירים בפסגות כי גם אם תתבצע הורדת דירוג שכזו, היא תשפיע על אג"ח בהיקף של כ-7% בלבד מהחוב הממשלתי (44 מיליארד שקל). זאת, לאחר שפורסם אתמול ב"בלומברג" כי ייתכן ודירוג האג"ח הישראליות ייפגע, בתרחיש בו סוכנויות הדירוג הגדולות יורידו גם את דירוג האשראי של ארה"ב. (לסיפור המלא)

הסדר החוב של דלק נדל"ן נדחה; דויטשה בנק מוריד תחזית לבנקים

מכה קשה ליצחק תשובה אתמול, באסיפת בעלי האג"ח של דלק נדל"ן : האסיפה שכינסה אתמול החברה שבשליטתו של תשובה, החליטה לדחות את הצעת החברה לדחיית התשלום בחודש הבא, של כ-300 מיליון שקל (קרן לסדרה כה'), ודורשת מהחברה פירעון במועד של 180 מיליון שקל מתוך החוב. (לסיפור המלא)

יצרנית השבבים טאואר מסכמת הבוקר רבעון עם תוצאות כספיות חזקות, כשהיא מדווחת על מכירות של 139.7 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת הרבעון השני של 2010 ועלייה של 16% לעומת הרבעון הקודם (רבעון ראשון של 2011). הרווח הגולמי (על בסיס non-GAAP) הסתכם ב-59.5 מיליון דולר, המייצג שיעור רווח גולמי של 43%, עלייה של 5% לרבעון השני של 2010 ועלייה של 12% בהשוואה לרבעון הקודם. (לדוח המלא)

דויטשה בנק הודיע היום כי הוא מוריד את התחזיות לענף הבנקים בישראל בשנים הקרובות ברקע המחאה בגין יוקר המחיה בישראל. דן הרווארד, אנליסט הבנקים של דויטשה בנק בישראל, מסביר כי הוא מוריד במעט את התחזיות לבנקים לשנים 2012 ו-2013, ברקע "שינויים צפויים במדיניות הפיסקלית, לאור גל המחאות". הרווארד מוריד במעט את מחירי היעד שלו לבנקי הפועלים , דיסקונט ומזרחי . כמו כן, מוריד הרווארד את ההמלצה למניית לאומי ל"החזק" מהמלצה קודמת של "קנייה", עם מחיר יעד של 16 שקל למניה, לעומת 21 שקל בהערכה קודמת.

קבוצת דלק , ואשר מחזיקה כיום ב-79.87% מדלק אנרגיה משכה תשומת לב לאחר שפרסמה השבוע הצעת רכש מלאה ליתרת מניותיה של דלק אנרגיה, אם כי לא מדובר בהצעת רכש כספית אלא בהחלפת מניותיה של דלק אנרגיה באלו של החברות הבנות, דלק קידוחים ואבנר . בכך, מתכוון תשובה לפשט את מבנה קבוצת דלק.

טבע הוסיפה לרכז עניין גם היום לאחר שהוסיפה לאבד מערכה אתמול במהלך המסחר בת"א, כאשר חזרה הבוקר מוול סטריט בפער ארביטרז' חיובי של 0.5%. זאת, כאשר הירידות בת"א חלו אתמול בעוד המשקיעים ממשיכים כנראה להגיב להודעתה ביום ב' השבוע, בדבר כשלון בניסוי הרפואי השני (BRAVO) שלב III בתרופת הלינקווינימוד. מדובר בגרסה האורלית של טבע לתרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה.

אורמת טכנולוגיות הנסחרת בוול סטריט, חברה בת של אורמת תעשיות הנסחרת בבורסה בת"א, דיווחה הלילה על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011, תוך שהיא מציגה תוצאות טובות. אורמת טכנולוגיות עוסקת באספקת חשמל באמצעות אנרגיה גיאותרמית.

לאחר שחברת איזי אנרגיה הודיעה אתמול לבורסה כי היא מנהלת מו"מ עם רציו לרכישת 10% מזכויות הקידוח בשני הרישיונות שבאתר "גל", פרסמה רציו הודעה מטעמה כי היא מנהלת מו"מ עם "מספר גורמים" בנוגע למכירת זכויות באתר המדובר.

חברת גיוון אימג'ינג משכה תשומת לב על רקע פרסום תוצאותיה לרבעון השני של 2011. הכנסות החברה ברבעון השני של 2011 גדלו ב-6.3% ל-44.8 מיליון דולר, לעומת 42.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2010. שיעור הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP לרבעון השני של 2011 הסתכם ב-76.0% לעומת 77.3% ברבעון השני 2010. הירידה ברווח הגולמי נובעת מהוצאות חד פעמיות, והחברה צופה שהרווח הגולמי בהמשך השנה יעלה ויעמוד בתחזיות החברה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]