הראל וגאיה רוכשות מבנים לפרויקט מגורים בארה"ב ב-44 מ' ד'

הראל ביטוח וגאיה נדל"ן רכשו יחד עם הקרן האמריקנית פיניקס ריאליטי גרופ, מתחם מגורים בג'קסון, ניו ג'רזי ■ הפרויקט צפוי להניב תשואה התחלתית על ההון של כ-9%

כחודש לאחר שהודיעו על רכישת שלושה נכסים במנהטן ובניו ג'רזי, הראל ביטוח וגאיה נדל"ן ממשיכות להשקיע בארה"ב ומודיעות היום (ה') על רכישת פרויקט נוסף בהיקף של 44 מיליון דולר. החברות חתמו על הסכם לרכישת פרויקט למגורים בג'קסון, ניו ג'רזי ביחד עם הקרן האמריקנית פיניקס ריאליטי גרופ. הפרויקט, שיוחזק על ידי הראל (45%), קרן פיניקס ריאליטי גרופ (45%) וגאיה (10%), מצוי כיום בתפוסה של 91%, וצפוי להניב תשואה התחלתית על ההון של כ-9%.

מתחם המגורים שנרכש מונה 372 יחידות דיור, משתרע על פני כ-303 אלף רגל רבוע ומחולק ל-31 בניינים בני 2 קומות כל אחד. המתחם כולל גם חדר כושר, בריכת שחיה, מגרשי טניס, מגרש משחקים, לובי אירועים לדיירים, שרותי אחזקה 24 שעות ביממה, ו-571 מקומות חניה.

גדי בן חיים, ראש תחום נדל"ן בהראל, התייחס לעסקה ואמר: "אנו מאמינים בשוק ה- Multifamily בארה"ב, ביציבות ובהזדמנויות הטמונות בו, במיוחד בעת הנוכחית. שוק השכירות למגורים בארה"ב הינו בעל תנודתיות נמוכה, הביקוש לדירות להשכרה כמעט שלא נפגע והתפוסה חזרה לרמה של לפני המשבר. קיימת ירידה משמעותית בשיעור הבעלות על בתים בארה"ב וכל ירידה של אחוז בשיעור זה מתבטאת במיליון בתי אב נוספים המצטרפים למעגל הביקוש להשכרה. הנכס מהווה תרומה נוספת לפיזור תיק הנדל"ן המניב של הראל ויבטיח תזרים מזומנים יציב, בסיכון נמוך".

אמיר ירושלמי ודני פישמן, בעלי גאיה נדל"ן מסרו היום כי: "הפרויקט ייחודי בכך שהוא מניב מיומו הראשון ובנוסף קיים בו פוטנציאל השבחה ויתרונות לגודל בניהול השוטף. הצטרפות קרן אמריקאית מובילה להשקעה המשותפת מעידה על איכותו ותתרום להשבחת הפרויקט".

מיכאל פריד, מייסד ומנכ"ל פיניקס ריאליטי גרופ אמר היום: "השנה האחרונה הציגה הזדמנויות יוצאות דופן להשקעה בנכסים בשוק של נכסי multifamily בשל היעדר בנייה חדשה בשלוש השנים האחרונות, שוק שכירויות אשר חווה התאוששות כמעט מלאה והינו זמין מבחינת מימון במחירים נמוכים היסטורית".