ברקליס על הבנקים: "יותר פוטנציאל לירידות מעליות"

בית השקעות בסקירה "פושרת" על הבנקים הישראליים: "הדאגות סביב יציבות הבנקים בראי המשבר יכבידו גם על הבנקים בישראל" ■ על "טרנד" הסדרי החוב: "סימן של חולשה"

בבית ההשקעות ברקליס יוצאים היום (א') בסקירה פושרת על סקטור הבנקים הישראלי, ורואים "יותר פוטנציאל לדאון-סייד מאשר לאפסייד", למרות נתוני הצמיחה החזקים ומדד האבטלה הנמוך. בבית ההשקעות מציינים כי "הדאגות ברמה המאקרו-כלכלית סביב יציבות סקטור הפיננסים בראי המשבר, עשויות להכביד גם על סקטור הבנקים הישראלי".

עוד בבית ההשקעות מאשררים את המלצותיהם לבנקים הגדולים, עם מחיר יעד של 23 שקל לבנק הפועלים , אשר גם זוכה להמלצת "תשואת יתר" מברקליס. זאת, בעוד שלושת הבנקים הגדולים הנוספים - לאומי , דיסקונט ומזרחי-טפחות - מקבלים מבית ההשקעות המלצת "תשואת שוק".

בברקליס מאשררים את מחירי היעד שהעניקו בסקירה קודמת ללאומי, דיסקונט ומזרחי-טפחות, אשר עומדים על 20, 8 ו-42 שקל בהתאמה. גם תחזיות הרווח של ברקליס לשנים 2011-2012 לכל הבנקים הגדולים, נשארות בעינן.

עוד מציינים בברקליס את "טרנד הסדרי החוב", ומציינים כי זה מהווה "סימן של חולשה" ומבשר רעות לבנקים הישראלים: "יצחק תשובה בדלק נדל"ן, אילן בן דב בטאו - כולם מסוקרים היטב בתקשורת המקומית. אנו אמנם לא צופים שטף של פשיטות רגל וחידלון פירעונות, אולם הקשיים המדוברים צפויים להשפיע על תוצאות הבנקים".