מחקר: "עקום תשואות האג"ח בארה"ב מראה שאין משבר"

כלל פיננסים מסתמכים על שיפוע עקום תשואות האג"ח, המהווה "אינדיקטור מקדים מעולה למצב הכלכלי" ■ צפו בניתוח מ-1976: כיצד חוזה עקום התשואות את המצב בשוק?

עקום תשואות האג"ח בארה"ב מאותת שאין באמת משבר פיננסי, כך מערכים בסקירה העולמית השבועית של כלל פיננסים. בכלל פיננסים מסתמכים בטענתם על כך ששיפוע עקום התשואות (ההפרש בין תשואת אג"ח ל-10 שנים ואג"ח לשנתיים), היוותה בהמשך העשורים האחרונים "אינדיקטור מקדים מעולה למצב הכלכלי".

כאשר השיפוע הופך לשלילי, המשמעות הייתה כי המשקיעים באג"ח מאמינים שבטווח הארוך הריבית תהא נמוכה יותר - מה שמתרחש ברקע הצפי כי הכלכלה תיכנס למשבר. אינדיקציה מקבילה לכך בשוק המניות היא כאשר המשקיעים מוכרים מניות, כיוון שהם צופים ירידה משמעותית ברווחים - גם כן, בדרך כלל, ברקע חשש ממשבר.

מבחינת התנהגות שוק המניות (מדד ה-S&P500 ) ועקום תשואות האג"ח מ-1976, מצביעים בכלל פיננסים על כך ש"משקיעי האג"ח היו הרבה יותר מדוייקים ממשקיעי המניות בחיזוי משברים".

בכלל פיננסים מציינים, כי למרות ששיפוע עקום תשואות האג"ח ירד בחודש האחרון מרמה של 2.6% לרמה של 2% - עדיין מדובר ברמה שלא מאותת על מיתון קרוב.

כלל פיננסים עולמית יומית / מתוך: כלל פיננסים
 כלל פיננסים עולמית יומית / מתוך: כלל פיננסים