טובי שמלצר נותן בראש

מי הגיעו להופעה של טייסטו ומי העדיפו את שלמה ארצי ■ למה מיליונרים מעדיפים את פייסבוק על פני טוויטר ■ וגם: מה עשה יאיר סרוסי עם שרת הקליטה?

טייסטו, הסופר-סטאר די.ג'יי ואליל חובבי מוזיקת הטראנס בארץ, נחת לצמד הופעות בסוף השבוע החולף. בהופעה ביום חמישי, בגני התערוכה בתל אביב, התקבצו ובאו למתחם ה-VIP הדור הבא של האלפיון העליון: דנה דנקנר, הבת של אורלי ונוחי, וטובי שמלצר, סמנכ"ל השיווק בחברת הבת שלמה ביטוח, מקבוצת שלמה אחזקות.

דנה דנקנר, הופעה של טייסטו / צילום: יוסי כהן
 דנה דנקנר, הופעה של טייסטו / צילום: יוסי כהן

דנה דנקנר

כרטיס למופע עלה 220 שקלים. בשבת חזר הזמר שלמה ארצי לנמל הבית קיסריה, אחרי חופשה ביוון וההופעה המדוברת בעצרת ה-300 אלף. זמזמו "פתאום קם אדם": שי אגסי, הראל ויזל, אמיר רפפורט מתשלובת אלוני, גבי אטל מזניט מדיה וברק פלצ'י מסמסונג.

ג'ובס מקדים

הביוגרפיה של מייסד ומנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, תצא לאור מוקדם מהצפוי ותגיע אל חנויות הספרים בארה"ב כבר ב-21 בנובמבר השנה, ולא במארס 2012, כפי שתוכנן. מהוצאת הספרים סיימון אנד שוסטר נמסר שמכיוון שהמחבר, וולטר אייזקסון, סיים את כתיבתו לפני המועד הצפוי, יציאת הספר הוקדמה.

סטיב ג'ובס, הביוגרפיה יוצאת בנובמבר 2011 / צילום: רויטרס
 סטיב ג'ובס, הביוגרפיה יוצאת בנובמבר 2011 / צילום: רויטרס

סטיב ג'ובס

הספר יכלול ראיונות עומק בלעדיים עם ג'ובס עצמו, קרובי משפחתו, עמיתים ומתחרים. אמזון מדווחת כי נרשמו כבר אלפי הזמנות מוקדמות לביוגרפיה. הגיקים עוצרים את נשימתם בצפייה.

סרוסי קולט עלייה

לנוסעים שהגיעו בשבוע שעבר בטיסה מארה"ב ציפתה קבלת פנים מיוחדת: 50 מעובדי בנק הפועלים, ביניהם גם יו"ר הבנק, יאיר סרוסי, יו"ר הוועד שרלי אמזלג ואלי כהן ראש מטה השיווק, קיבלו את פניהם של 360 עולים חדשים, שהגיעו לארץ בתמיכת ארגון "נפש בנפש".

אלי כהן, שרלי אמזלג, יאיר סרוסי, סופה לנדבר, בנק הפועלים קולט עליה / צילום: סיון פרג'
 אלי כהן, שרלי אמזלג, יאיר סרוסי, סופה לנדבר, בנק הפועלים קולט עליה / צילום: סיון פרג'

אלי כהן, שרלי אמזלג, יאיר סרוסי וסופה לנדבר

בטקס קבלת הפנים השתתפו שרת הקליטה סופה לנדבר, ח"כ דליה איציק ומייסד ויו"ר האירגון, טוני גלברט. התוכנית כוללת ליווי אישי ע"י עובדי הבנק ו"סל קליטה" מהבנק, שכולל מוצרים ישראלים. נקווה שהעולים לא יצטרכו להכיר מושגי יסוד ישראלים כמו "אוברדראפט".

המיליונרים מעדיפים פייסבוק

מחקר חדש שנערך על ידי קבוצת ספקטרום מגלה כי שיעור המשתמשים ברשת החברתית פייסבוק שהונם מוערך ביותר ממיליון דולר, עלה בשנה האחרונה ל-46% לעומת 26% בלבד בשנה שעברה. לעומת זאת, שיעור המשתמשים בטוויטר בקרב קבוצה זו ירד ל-3% לעומת חמישה בשנה שעברה. שיעור המשתמשים ברשת העסקית לינקדן, נותר ללא שינוי - 19% מכלל קבוצת המיליונרים. הממצאים האלה מפתיעים למדי, בהתחשב בכך שניתן היה לשער שדווקא משתמשים עם אוריינטציה עסקית ימצאו בטוויטר ובלינקדן מענה לצרכיהם. אחד ההסברים האפשריים הוא שטוויטר היא רשת פתוחה וקשה יותר לנהל את התכנים בה, במיוחד לחולי שליטה כמו המיליונרים. דווקא הממשק הבסיסי יחסית של פייסבוק מאפשר להם לשלוט במידע שנמסר.

וורן באפט, מעדיף את טוויטר / צילום: רויטרס
 וורן באפט, מעדיף את טוויטר / צילום: רויטרס

וורן באפט

אך כנראה שההסבר המשמעותי ביותר הוא גיל המשתמשים: בני 50 משתמשים יותר בפייסבוק (56% מקרב קבוצת המחקר של בעלי הון של חמישה מיליון דולר ומעלה). המיליונרים הצעירים יותר מעדיפים להשתמש בטוויטר. (וורן באפט הוא כמובן יוצא הדופן במחקר הזה). עוד עולה מהמחקר כי מליונרים מתחת לגיל 55 מעידים כי הם צורכים את החדשות העסקיות שלהם גם מרשתות חברתיות.

אמיר דן ירוק

השבוע יוצא לאור ספר ילדים בשם "מעשה בגבעה ירוקה" אודות מכשפה טובה שגרה בתוך עץ על גבעה, ונאלצת להילחם בפועלים שרוצים לסלול כביש על הבית שלה. עד כאן זה נשמע כמו עוד ספר "ירוק" ואופנתי לילדים. ההפתעה היא שאת הספר כתב ואייר יועץ התקשורת אמיר דן, שמכהן בשנים האחרונות כיועץ התקשורת של אהוד אולמרט, וכשותף במשרד "דן-אורן" שמייצג בין היתר את סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, בית ההשקעות אקסלנס, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה ועוד. בניגוד למה שניתן לחשוב, הספר לא נהגה באחד מהדיונים הארוכים בבית המשפט, אלא נכתב כבר לפני 16 שנה וכעת הוחלט לפרסמו.

ילקוטים במקום נקניקים

בבית הספר אורט בשלומי נערך בשבוע שעבר טקס לקראת תחילת שנת הלימודים, במעמד ראש המועצה המקומית גבי נעמן.

עמי וצביה זוגלובק, טקס פתיחת שנת הלימודים באורט שלומי / צילום: אסנת חלימי
 עמי וצביה זוגלובק, טקס פתיחת שנת הלימודים באורט שלומי / צילום: אסנת חלימי

עמי וצביה זוגלובק

בטקס חילקו עמי וצביה זוגלובק, מבעלי הקבוצה ופיני קמרי, המנכ"ל, ילקוטים עם ציוד לקראת החזרה לבי"ס לכ-160 תלמידי כיתה א' ותלמידי החינוך המיוחד. בסוף הטקס הילדים ומשפחותיהם נהנו מנקניקיות בלחמנייה.