קדאפי עדיין חי: "הבריחה שלי היא טקטית; ניצחון - או מוות!"

לפי דיווח של גל"צ, שליט לוב העניק הלילה ראיון רדיופוני ■ המורדים כבשו את מעוז השלטון של השליט וערפו את הראש מפסלו של המנהיג המודח

שליט לוב, מועמר קדאפי, משדר עסקים רגיל ממקום המסתור בו הוא נמצא. קדאפי אמר הלילה (ד') בראיון לרדיו כי הבריחה ממתחם שלטונו בטריפולי הייתה צעד טקטי בלבד, כך דווח בגל"צ. דוברו של קדאפי, מוסא איברהים, הוסיף אחריו כי יש לכוחותיו את האמצעים להילחם נגד המורדים במשך שנים - וכי הוא עדיין מאמין בניצחון - או מוות. שניהם אמרו את הדברים בשיחת טלפון ממיקום לא ידוע.

הלילה כבשו המורדים את מעוז השלטון של השליט, ירו באוויר לאות שמחה וערפו את הראש מפסלו של המנהיג המודח. המתחם סימל את סמל המשטר של קדאפי ומעוז השלטון האחרון שלו, המתפרס על שישה קילומטרים רובעים של מבנים מבוצרים היטב ועשויים מנהרות תת קרקעיות חסינות מפני פגזים. רשת "אל ערבייה" דיווחה כי כוחות הביטחון של לוב הפציצו את עיר הנמל זוארה, הסמוכה לגבול עם תוניסיה.

כעת המורדים מתכננים לתפוס את קדאפי ולסלק את שרידי כוחותיו מאזורי שליטה נוספים ליד טריפולי. מתנגדיו מעדיפים שיילכד חי, כדי שיוכלו להעמידו למשפט ולהראות לעולם כולו מדוע חוללו את המרד. במקביל הזהירו מנהיגי המורדים את חייליהם מפני מעשי נקם, חיסולי חשבונות והתפשטות אנרכיה.

על פי הדיווח, כוחותיו של קדאפי הנמצאים במקום, אינם נאבקים במורדים. מפקד כוחות ההתנגדות אמר לעיתונאים כי "השליט ואנשיו ברחו כמו עכברושים" - כלשונו, אך בשלב זה לא ידוע היכן קדאפי עצמו מסתתר.

דובר כוחות המורדים הצהיר הלילה כי "אנחנו לא חושבים שקדאפי עזב את המדינה - אנו מאמינים שהוא עדיין בלוב. במוקדם או במאוחר נעצור אותו. אם הוא יתנגד, נהרוג אותו". בתוך כך אמר בכיר רוסי כי הוא שוחח עם קדאפי עצמו בטלפון וכי שליט לוב אמר לו שהוא נמצא בטריפולי. למרות זאת, המורדים עצמם לא מצליחים למצוא את קדאפי. ההשערה היא כי ייתכן ונמלט במנהרה תת קרקעית מהמתחם ליעד לא ידוע.

דובר נאט"ו קרא לכוחות של קדאפי להיכנע, והדגיש: "זה הפרק האחרון של משטר קדאפי. הוא בדרך למטה. סופו של קדאפי לעמוד למשפט בפני עמו שלו. אנו נמשיך להגן על האוכלוסיה האזרחית".