גורם אמריקני בכיר: "חיסלנו את מספר 2 באל-קאעידה"

גלי צה"ל: מספר שתיים באל-קעידה, עטייה עבד אל-רחמן, חוסל על-ידי האמריקנים - כך חשף אמש בכיר בממשל אובמה

אחרי בן-לאדן, ארצות הברית מחסלת בכיר אל-קעידה נוסף בפקיסטן: מספר שתיים באל-קעידה, עטייה עבד אל-רחמן, חוסל על-ידי האמריקנים - כך חשף אמש (שבת) בכיר בממשל אובמה. הפעיל הלובי, שהיה בעבר קצין המבצעים של ארגון הטרור, התקדם בסולם הדרגות אחרי שצבא ארצות הברית חיסל בחודש מאי את מנהיג הארגון במתחם בו הסתתר. כך מדווחים בגלי צה"ל.

שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, אמר רק בחודש שעבר כי "ארצות הברית רחוקה כפסע מלמוטט את הארגון", וכי "הדבר תלוי בשורת מתקפות מוצלחת על צמרת הארגון". "עכשיו זה הזמן, אחרי מה שקרה עם בן-לאדן, להפעיל עליהם את הלחץ המירבי", הוסיף פנטה, "אני מאמין שאם נמשיך במאמצים אנחנו יכולים לנטרל את אל-קעידה כאיום מרכזי".

אל-רחמן חוסל ב-22 באוגוסט בשטח ההפקר של מחוז וזיריסטן, הוסיף הבכיר שיקש לשמור על אלמוניותו מטעמי בטחון. הוא לא פירט כיצד אל-רחמן חוסל, אך ציין כי החיסול נעשה ביום בו התקשורת דיווחה על תקיפת כלי טייס בלתי מאוייש של ה-CIA במחוז וזיריסטן. תקיפות שכאלו הן האמצעי המועדף על וושינגטון לחיסול טרוריסטים באזורים ההרריים שלאורך גבול אפגניסטן-פקיסטן.

אל-רחמן, שהיה ככל הנראה בשנות ה-30 לחייו, היה איש סוד של אוסמה בן-לאדן, ושימש כשליחו לאיראן. הוא הורשה לנוע באופן חופשי לתוך גבולות איראן כחלק מתפקידו. הוא הצטרף לא-קעידה בצעירותו, כאשר הארגון נלחם בכיבוש ברית המועצות באפגניסטן.