צעדת המיליון: בג"ץ הורה - והרכבת דאגה לתחבורה להפגנה בת"א

(עדכון) - בג"ץ קבע כי רכבת ישראל, שהודיעה על השבתת הקווים מב"ש וירושלים במוצ"ש, תעשה מאמץ להפעילם - או שתעמיד אוטובוסים לרשות האזרחים שיבקשו להגיע להפגנה

רגע לפני "צעדת המיליון" של המחאה החברתית בתל-אביב, הוסר המכשול שעלול היה למנוע מתושבי ירושלים ובאר-שבע להשתתף בהפגנה.

בהוראת בג"ץ, ולאחר שסגרה את הקווים הרלוונטיים מהפריפריה לתל-אביב עקב עבודות תשתית, רכבת ישראל תתגבר את רכבות הנוסעים בקו החוף לכיוון תל-אביב. בנוסף, משרד התחבורה יתגבר את האוטובוסים בקו תל-אביב-באר-שבע ובקו תל-אביב-ירושלים הסגורים זמנית.

רכבת תגבור ראשונה תצא מתחנת בנימינה אל תחנת תל-אביב סבידור מרכז, כולל עצירה בכל תחנות הביניים, מספר דקות לפני יציאת הרכבת הסדירה הראשונה במוצ"ש. רכבת תגבור נוספת תופעל במידת הצורך בהתאם לביקושים. בשל שעת יציאת השבת המאוחרת, הרכבות הראשונות ייצאו מהצפון בסמוך לשעה 21:00 ויגיעו לתל-אביב בין השעות 22:00-21:40.

בשל סגירת קו הרכבת תל-אביב-באר-שבע וקו תל-אביב-ירושלים לצורך עבודות תקשורת להפעלת מסילות חדשות, יתגבר משרד התחבורה את האוטובוסים בקווים הסגורים. בבאר-שבע בלבד האוטובוסים ייצאו מתחנת הרכבת באר-שבע מרכז.

בית המשפט העליון דן אמש (שבת) בעתירה שהגישה תנועת "התעוררות", שבה דרשה לאלץ את רכבת ישראל, שהודיעה על השבתת הקווים לשתי הערים בשל עבודות, להעמיד לרשות האזרחים שמעוניינים להגיע לאירוע תחבורה ציבורית חלופית לתל-אביב.

השופט חנן מלצר קבע, בהסכמת הצדדים, כי ברכבת ישראל יבחנו את כל הדרכים האפשריות להפעלת הקווים לתל-אביב, ובקרה שהדבר לא יהיה אפשרי, יפעלו להעמיד לרשות הנוסעים אוטובוסים שיסיעו אותם עם צאת השבת אל הצעדה - וכך עשו ברכבת.