המחוזי: ניתן לשלול רישיון נהיגה ברכב גם מרוכב אופניים

ביהמ"ש המחוזי אישר את פסק הדין של ביהמ"ש לתעבורה, לפיו אין קושי להטיל פסילה מנהיגה ברכב על רוכב אופניים שביצע עבירת תנועה

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רענן בן-יוסף, אישר לאחרונה את פסק דינה של שופטת בית המשפט לתעבורה בתל-אביב, דלית ורד, וקבע כי ניתן להטיל עונש פסילה בפועל מנהיגה ברכב, על רוכב אופניים שעבר עם אופניו באור אדום.

בנובמבר 2008 רכב מיכאל עדס על אופניו ברחוב חזון איש בבני-ברק ונכנס לצומת בעת שהרמזור בכיוון נסיעתו הורה אדום. בעקבות התנהגותו נחבל עדס, ורכב שבא מולו ניזוק, והוגש נגדו כתב אישום בגין אי-ציות לאור אדום ונהיגה בקלות ראש תוך גרם חבלה, בניגוד לפקודת התעבורה ולתקנות התעבורה.

עדס טען כי אופניים אינם בגדר רכב, ולכן ניתן היה להרשיע אותו באי-ציות לאור אדום, אך יש לזכותו מהעבירה של נהיגה בקלות ראש, ולא ניתן לשלול את רישיון הנהיגה שלו ברכב.

השופטת ורד דחתה את טענותיו, קנסה את עדס, פסלה אותו מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של חודשיים וכתבה: "אמנם הטלת פסילה על הנאשם לא יהיה בה רכיב מניעתי בכל הנוגע לנהיגה באופנים, אך יהיה בה משום מרכיב הרתעתי כמו גמול ותיקונו של הנאשם, שמדבריו שלו עולה כי כרוכב אופניים לא ייחס חשיבות לשמירה על חוקי התנועה".

בית המשפט המחוזי אישר, כאמור, את החלטת השופטת. שתי הערכאות קבעו כי על-פי פקודת התעבורה, אין קושי להטיל פסילה מנהיגה ברכב על רוכב אופניים שביצע עבירת תנועה.

עם זאת, במסגרת הערעור שהגיש הנאשם, באמצעות עורכי הדין דוד גולן ואדיר בנימיני, בוטל עונש הפסילה בפועל שנגזר על הנאשם בבית משפט השלום למשך חודשיים, ובמקום זאת ירצה הנאשם עבודות שירות למען הציבור בהיקף של 80 שעות.