RBS: "סיכון גבוה מאוד לחדלות פירעון ביוון בדצמבר"

על רקע החששות הכבדים מפני משבר חוב באירופה צופים ב-RBS (רויאל בנק בסקוטלנד)חדלות פירעון ביוון ■ "חדלות פירעון ביוון לא תאחר להדביק את מדינות אירופה העמוסות בחובות" ■ "בין הגורמים - כישלונה של יוון ביישום רפורמה שתתמודד עם בעיות החוב"

על רקע הסנטימנט השלילי מאוד בשווקים הגלובליים והחששות הכבדים מפני הסלמה של משבר החוב באירופה, ב-RBS יוצאים בתחזית קודרת , "יוון מצויה בסיכון גבוה מאוד לחדלות פירעון בדצמבר ואפקט הדומינו יהיה אלים מאוד", כך צופים היום (ג') ב-RBS (Royal Bank of Scotland) היוצאים בתחזית על מצב בשווקים.

אסטרטג בכיר בבנק צופה את חדלות הפירעון ביון עלולה לחול בתקופה שבה נציגי קרן המטבע הבינלאומית אמורים לערוך בחינת מעקב במדינה, סביב ה-11 בדצמבר. האסטרטג מסביר את הגורמים שיובילו חדלות פירעון וביניהם חוסר היכולת של המדינה להציג רפורמות ולעמוד ביעד התקציבי במדינה. "יוון נכשלת בנסיונה ליישם את הרפורמה הנדרשת כדי להתמודד עם החוב", מעריכים כלכלני בנק ההשקעות.

בהתייחס להשפעה על אירופה ב-RBS מדגישים כי חדלות פירעון ביוון לא תאחר להדביק את מדינות אירופה העמוסות בחובות "תהיה הידבקות משמעותית מאוד שתשפיע קשות על הכלכלה העולמית", הבהירו בבנק ההשקעות.

"אף מדינה היא לא כמו יוון מבחינת בעיותיה הכבדות, אך פורטוגל היא מתחרה רצינית וכך גם אירלנד. איטליה וספרד גם הן ניצבות בפני בעיות מטרידות", מציינים כלכלני הבנק.

נזכיר כי יוון עשתה צעדים משמעותיים כדי להימנע ממשבר החוב, אך מחוייבת ביישום מלא של רפורמות תוכנית הצנע שלה, בכדי להביא לצמיחה. בדוח ה-OECD נמסר כי על ממשלת יוון להמשיך בצעדי הפרטות הנכסים לציבור כדי לצמצם את החוב.