מכרז הפרסום ללשכת התיירות הטורקית בישראל נמשך כסדרו

הפרסומאי גיל סמסונוב נגד הקמפיין: "כמו שאני לא אסע לטורקיה, כך אני לא יכול לפתות את עם ישראל לנסוע למדינה שראש הממשלה שלה משמיץ את ישראל" ■ הפרסומאי חן ענבר דווקא בעד

למרות ההסלמה במערכת היחסים הדיפלומטית שבין ישראל לטורקיה, לא בוטל המכרז על תקציב הפרסום של לשכת התיירות הטורקית, וההזמנה למשרדי פרסום ישראליים לקחת בו חלק עדיין תקפה - כך נודע ל"גלובס".

דני צימט, שמשרדו שימש בעבר כמשרד הפרסום של לשכת הפרסום הטורקית ובחודשים האחרונים משמש כדובר הלשכה, אמר היום (ה') ל"גלובס": "המכרז בתוקף, לא קיבלתי שום הודעת ביטול, ואנחנו בקשרים שוטפים עם המיניסטריון באנקרה. הלך הרוחות שם הוא להמשיך לשמור את הקשר עם השוק הישראלי. הם לא רואים את עצמם מתנתקים מכאן. משרד התיירות רואה את עצמו כמשרד מקצועי, והם מנסים שלא להיכנס לקדחת הפוליטית, ולכן אני לא רואה סיבה שהמכרז יבוטל גם בהמשך".

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות פנתה לשכת התיירות הטורקית באי-מייל למספר משרדי פרסום ישראליים בהזמנה לקחת חלק בהתמודדות על תקציב הפרסום שלה.

על-פי המייל, לשכת התיירות מתעתדת להשקיע בפרסום בישראל כמיליון דולר ב-2012. ישראל היא חלק מהתמודדות כוללת על תקציב המזרח התיכון בהיקף כולל של כ-4 מיליון דולר.

ב-3 השנים האחרונות מטופל התקציב בפרסום ענבר-מרחב, שניהל את התקציב המוקצה למזרח התיכון במשותף עם חברת "מדיום רייר" מדובאי.

לפני שנתיים, כשפרצה המתיחות בין המדינות, טענו אז בענבר-מרחב כי יש להפריד בין תיירות לפוליטיקה, ואכן הקמפיין התעלם לחלוטין מכל המתיחות הפוליטית.

נגד המכרז: לא צריך לשפוך כסף על קמפיין / ד"ר גיל סמסונוב

האם מישהו מהקוראים יכול להמליץ לחברו לנסוע לטורקיה היום? האם יכול איזשהו פרסומאי להמליץ לחברו לנסוע למלון באיסטנבול או באנטליה? התשובה היא לא. ולכן אני לא יכול להשתתף במכרז של משרד התיירות הטורקי.

כמו שאני לא אסע לטורקיה, כך אני לא יכול לפתות את עם ישראל לנסוע למדינה שראש הממשלה שלה משמיץ, מקלל, מאיים ומחרים את ישראל. אני לא יכול לקרוא לישראלים לנסוע למדינה ששנאת ראש ממשלתה מסכנת את שלום הישראלים שיסעו אליה.

משרד התיירות הטורקי לא זקוק לקמפיין כדי להחזיר התיירות. מלא צריך פרסום בטלוויזיה כדי לשכנע את הישראלים לחזור לטורקיה. הנה, עצה ללא תשלום, המפתח למאות אלפי ישראלים שינהרו לטורקיה כמו בימים הטובים: הצהרה של ארדואן.

מי שמדרדר ביודעין את היחסים לטובת יחסיו עם איראן, סוריה וחאמס, יכול ברגע אחד וללא קמפיין לומר 8 מילים ובזה נגמר הקמפיין: "אני מחזיר את יחסי ישראל-טורקיה לידידות שהייתה". זהו.

* הכותב הוא שותף בפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.

בעד הקמפיין: לחשוב קדימה כמו רץ מרתון / חן ענבר

האם יוסי בניון צריך לפרוש מהנבחרת אם נשובץ לשחק במונדיאל נגד איראן? האם נעים לנו כשאוניברסיטאות בלונדון מחרימות אנשי אקדמיה ישראלים? נכון שיש סכסוך מדיני ממש לא נעים בין האנשים שבשלטון. ויש כל מיני סוגים של נפגעים בשני הצדדים.

בדיוק משום כך ודווקא עכשיו, כשמתחילים להרגיש באיום אמיתי על היחסים בין שתי המדינות, מוטל עלינו האזרחים לנסות ולשמור את הקשר בין העמים. ומי בעמדה טובה יותר לעשות זאת מאנשי העסקים ומהתיירים? הקשר האסטרטגי עם טורקיה חשוב לישראל. לשבור את הכלים או לעשות חרם זה לא הפתרון.

כרץ מרתון למדתי לחשוב הרבה קילומטרים קדימה. כבר ברור שמדובר ברכבת הרים מדינית. דברים עוד ישתנו, ממשלות יתחלפו וגם פוליטיקאים יתאיידו.

מאוד סקסי להגיד שהיית מתפטר מלשמש פרסומאי של משרד התיירות הטורקי, ומבחינתי, כספק הנוכחי, לבחור שלא להשתתף במכרז הפרסום זה כמו להתפטר מלנהל את התקציב.

אז אני לא סקסי כי אני בפנים.

* הכותב הוא שותף בפרסום ענבר-מרחב.