המחוזי ידון בערעור על זיכויו של עו"ד אליעד שרגא מעבירות משמעת

לאחר ששתי ערכאות של בית הדין המשמעתי של הלשכה זיכו את שרגא מעבירות של התנהגות לא חברית כלפי חבר למקצוע, לשכת עורכי הדין לא מוותרת ופונה לבית המשפט המחוזי

לשכת עורכי הדין לא מוותרת לעו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: בית המשפט המחוזי בירושלים ידון בעוד כחודשיים בערעורה של ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכה על זיכויו של שרגא משורת עבירות משמעתיות, בנוגע לראיון רדיופוני שבו התבטא בבוטות ביחס לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

זאת, לאחר ששתי ערכאות של בית הדין המשמעתי של הלשכה זיכו את שרגא מעבירות של התנהגות לא חברית כלפי חבר למקצוע, התנהגות שאינה הולמת ומעשים הפוגעים במקצוע עריכת הדין.

הראיון התקיים ברשת ב', בפברואר 2009, בשלהי כהונתו של אולמרט כראש הממשלה, בעקבות דיון שהתקיים בוועדת הכספים בכנסת בבקשתו של אולמרט להגדיל את שטחה של הלשכה שאולמרט יהיה זכאי לקבל במימון המדינה לאחר פרישתו. בעניין זה אמר שרגא: "האנשים האלה אופטימיים יותר מדי. לו היו מעשיים, היו דואגים שיגדילו לא את הלשכות העתידיות שלהם - אלא את התאים שבהם הם יצטרכו לבלות במעשיהו".

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכה הגישה נגד שרגא קובלנה משמעתית, בטענה כי "התבטאותו אינה ראויה, אינה הולמת, בוטה, פוגענית ומהווה פגיעה קשה בכבוד מקצוע עריכת הדין, בפרט כשזו נשמעת מפי עורך דין המציג את עצמו בקרב הציבור כראש תנועת מחאה ציבורית הגדולה בישראל, האמונה על שמירת שלטון החוק".

אלא ששרגא זוכה פה-אחד הן בבית הדין המשמעתי המחוזי והן בערעור שהגישה הלשכה לבית הדין המשמעתי הארצי, תוך שנקבע כי לא הוכח כי שרגא התייחס בדבריו לאולמרט.

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט צבי סגל, קבע כי הדיון בערעורה של הלשכה יתקיים בחודש נובמבר הקרוב.

לטענת הלשכה, "מדובר בהתבטאות מסוכנת של עורך דין בכיר שיש בה כדי להשפיע על בית המשפט היושב בדין והעתיד להכריע את גורלו של ראש ממשלה לשעבר. כגודל המעמד, וכגודל השלכותיו, כך ראוי שיקפיד עורך דין וירסן לשונו באופן שאין בו - לא כדי לחרוץ גורלו של אדם שהוא בחזקת חף מפשע כל עוד לא הוכרע אחרת, ואין בו גם משום התלהמות והוצאת דיבתו של אדם בטרם נקבע בהרשעתו על-ידי בית המשפט כי הוא עבריין". (עמל"א 48233-08-11).