סוף להזנחה: בני-ברק תשקיע 150 מיליון שקל בפיתוח תשתיות

במסגרת תוכנית הפיתוח הגדולה בבני-ברק, יוחלפו ויחודשו 212 ק"מ של מדרכות, 106 ק"מ של כבישים ו-350 דונם של גינות ושטחים ירוקים

בשורה לתושבי בני ברק אחרי שנים של הזנחה: תוכנית הפיתוח הגדולה של העיר תצא לדרך בהיקף של 150 מיליון שקל. לטענת גורמים בעירייה, הפרויקט מתאפשר, בין היתר, לאחר שהשקת מתחם העסקים החדש בעיר וחיסול הגירעון של העירייה גרמו לבנקים לחזור להעניק לעירייה הלוואות.

במסגרת תוכנית הפיתוח, שמוגדרת בעירייה כ"השקעה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בבניית וחידוש תשתיות העיר", יוחלפו ויחודשו 212 ק"מ של מדרכות, 106 ק"מ של כבישים ו-350 דונם של גינות ושטחים ירוקים.

בעירייה הסבירו שעד לאחרונה "הבנקים לא דיברו איתנו, והיום הם עומדים בתור ומורידים ריבית באגרסיביות. לאחר שהבנקים נמנעו מעבודה עם בני ברק, השקת מתחם העסקים BBC (בני ברק ביזנס סיטי) וחיסול הגירעון של העירייה החזירו את הבנקים לפתחה של העיר".

בזכות מתחם העסקים

ההון העצמי של העירייה בפרויקט הפיתוח, אותו היא מכנה "מגה-פרויקט", יעמוד על 60 מיליון שקל ואילו 90 מיליון השקלים הנוספים ימומנו על-ידי בנק הפועלים ובנק דקסיה, שזכו בהליך מכרזי של העירייה, בו הקריטריון היה הריבית הנמוכה ביותר. הפרויקט יימשך כשנתיים, בביצוע החברות הקבלניות מגנזי ותען, ויתפרס על כל חלקי העיר.

גורמים בעירייה ציינו שלפני שנכנס לתפקידו ראש העירייה הנוכחי, הרב יעקב אשר, התנהלה העיר בגירעון מצטבר של 286 מיליון שקל, ואילו כעבור שלוש שנים צפוי הגירעון בסוף 2011 לעמוד על כ-96 מיליון שקל, שנחשב כנמוך מהגירעון הנורמטיבי שמאושר על-ידי משרד הפנים.

מתחם העסקים BBC, שצפוי לכלול תוך חמש שנים כ-15 מגדלי משרדים בשטח בנוי כולל של 600 אלף מ"ר, אמור להוות מקור ההכנסה המרכזי שיסייע לעירייה בביצועיה הפיננסיים, כשההכנסה השנתית הצפויה ממתחם זה מוערכת בכ-100 מיליון שקל.

ראש עיריית בני ברק, הרב יעקב אשר, מסר כי "התחרות בין הבנקים היא רק עוד סימן למהפכה הכלכלית שעוברת על העיר. בניגוד לעבר, איננו זקוקים לסיוע חיצוני כלשהו, רק שייתנו לנו להמשיך ולפתח את העיר בעצמאות כלכלית ולהמשיך להגדיל את ההשקעה בתושבים ובתשתיות כפי שאנחנו עושים בתוכנית הנוכחית".

מבנק דקסיה נמסר בתגובה כי "עיריית בני ברק הינה לקוח מכובד הנהנה משירותי הבנק. יחד עם זאת, מטעמי סודיות בנקאית, הבנק לא נוהג להתייחס למידע הנוגע ללקוחותיו". מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה.