ישראייר לבג"ץ: לקבל אישור להפעלת מטוס איירבוס גם משדה-דב

ישראייר טוענת כי בקשתה להפעיל את מטוס האיירבוס בשדה-דב נדחתה כחודשיים לאחר שאושרה בקשת ארקיע להפעיל בשדה-דב מטוס סילוני מסוג אמבראר 195 בעל מאפיינים דומים

חברת התעופה ישראייר עתרה אתמול (ב') לבג"ץ נגד רשות התעופה האזרחית (רת"א) ושר התחבורה ישראל כץ, בדרישה לקבל אישור להפעיל מטוס סילוני מסוג איירבוס 320 של החברה גם מנמל-התעופה שדה-דב בתל-אביב, בנוסף לנתב"ג.

בעתירתה מציינת ישראייר, שרכשה במהלך 2010 שני מטוסי איירובס ב-80 מיליון דולר, כי בשל המשמעות הכלכלית הכבדה, היומיומית והמצטברת הנגזרת מהאיסור להפעלת מטוס האיירבוס משדה-דב, בית המשפט מתבקש לקבל את העתירה או לחילופין לקיים דיון בה בהקדם האפשרי.

עוד עולה מהעתירה כי בקשתה של ישראייר להפעיל את מטוס האיירבוס בשדה-דב נדחתה כחודשיים לאחר שאושרה בקשה של חברת התעופה ארקיע להפעיל בשדה-דב מטוס סילוני מסוג אמבראר 195 בעל מאפיינים דומים - מהלך שגרם להקמת מטה מאבק של תושבי צפון תל-אביב, הטועניפ כי הפעילות הסילונית מסכנת ומזהמת את הסביבה וגורמת לרעש.

בעניין זה, מציינת ישראייר בעתירתה כי האיירבוס, בדומה לאמבראר, הוא מטוס מודרני, חדיש ושקט במיוחד. "לא יהיה בהפעלת האיירבוס כדי להוות שינוי סטטוס בשדה-דב, בו פועלים ממילא מטוסים גדולים, רועשים וישנים בהרבה מהאיירבוס", נכתב.

עוד טוענת ישראייר בעתירתה כי דחיית בקשתה בלתי סבירה בעליל, מנוגדת לאינטרס הציבורי ולעקרונות בסיסיים של אופן הפעלת סמכות שלטונית וחוקית.

"הדחייה חסרת כל ודאות חוקית, ויש בה משום אפליה ופגיעה בשוויון המהווים פגיעה קשה, גורפת ולא מידתית בישראייר. כל אלה מחייבים את התערבותו של בג"ץ", נכתב.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "רשות התעופה האזרחית טרם קיבלה את העתירה. לכשתתקבל, נלמד אותה ונגיב בהתאם".