אופטימוס בלאק של LG - עיצוב קל ודק, מסך מוצלח

האופטימוס בלאק אולי לא מציע מעבד כפול ליבה, אבל בהחלט מהווה אלטרנטיבה טובה מאוד לשאר הסמארטפונים הקיימים היום ■ אלטרנטיבה נמוכה יותר לגלקסי 2S של סמסונג או האייפון 4 של אפל

בשבועות האחרונים, שוק הסלולר המקומי נמצא בתקופת רגיעה של השקות סמארטפונים חדשים. הדגם האחרון של LG- אופטימוס בלאק (P970h), מגיע בתקופה מאוד נכונה מבחינתם, כאשר המכשיר החדש מנסה להציע אלטרנטיבה נמוכה יותר, למכשירים כמו הגלקסי 2S של סמסונג או האייפון 4 של אפל.

* ממשק: האופטימוס בלאק מגיע עם מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בגרסה 2.2.2 הקצת מיושנת, אולם הוא עתיד לקבל עדכון בתקופה הקרובה. המעטפת שבה LG אורזת את מערכת ההפעלה הזו היא ידידותית, כאשר היא מרכזת בצורה ברורה בתפריט הפנימי את כל האפליקציות שהורדו לטלפון ולא סתם מפזרת אותן על גבי המסך, בין היישומים שכבר הגיעו עם המכשיר. אופציה חביבה אחרת במכשיר מציגה במסך ההמתנה קובייה המספקת חיווי על שיחות שלא נענו או הודעות SMS נכנסות, גרירה של הקובייה לתחתית המסך, מעבירה את המשתמש אל המידע הדרוש ללא שום מאמץ. כמו כן יש כאן יכולות תנועה, שמאפשרות בהטיית המכשיר ולחיצה על כפתור ייעודי לעבור בין מסכים. ניעור המכשיר ולחיצה על כפתור במסך ההמתנה יזניקו את המצלמה. מדובר ביכולות נחמדות, אבל לא יותר מדי שימושיות לטעמנו.

* מצלמה: המצלמה במכשיר הזה מגיעה עם חיישן של 5 מגה פיקסל עם פלאש ופוקוס אוטומטי, אולם ללא כפתור ייעודי לצילום. כמו כן, למרות שיש כל מיני מצבי צילום, אנחנו לא מצאנו צילום בפורמט רחב והמצלמה גם עשתה לנו מעט מאוד בעיות עם היציבות של מערכת הטלפון. איכות התמונה הייתה טובה לקטגוריה שלה והצבעים היו יחסית חיים. צילום הלילה ירוד מאוד, כאשר צילום הווידיאו מגיע ברזולוציית 720p המספק תמונה באיכות HD בתוצאה בהחלט סבירה.

* עיצוב: הבלאק מגיע כמובן במראה שחור דק בעובי של 9.2 מ"מ ומשקל קל יחסית של 109 גרם. מסך הטלפון עומד על 4 אינץ', שכבר נחשב גודל סטנדרטי מאוד בעולם הסמארטפונים שרק גדלים כל הזמן. המסך איכותי והוא אמור להיות מוגן מפני שריטות. עוצמת התאורה האחורית שלו עומדת על 700nit - נתון מאוד גבוה, שמאפשר לראות בקלות את התצוגה על המסך באור שמש ישיר.

היכולות הנוספות של הטלפון סטנדרטיות למדי: מעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ, התקן GPS, חיבור WiFi וזיכרון פנימי פנוי בנפח של 1 ג'יגה עם אופציה להרחבה באמצעות כרטיס.

* מחיר: בסלקום 2,720 שקל (או 75 שקל ב-36 תשלומים).

* השורה התחתונה: האופטימוס בלאק אולי לא מציע מעבד כפול ליבה, אבל בהחלט מהווה אלטרנטיבה טובה מאוד לשאר הסמארטפונים הקיימים היום עם עיצוב קל ודק ומסך מוצלח.

* ציון: 8.5.