מה הוא יודע? באפט ברכישות עצמיות לראשונה זה 40 שנה

איל ההשקעות באפט, ביצע באחרונה רכישות עצמיות של מניות ברקשייר הת'וואי, לראשונה מזה ארבעה עשורים ■ ב-8 באוגוסט ביצע בפאט יותר רכישות מכפי שביצע בכל יום אחר במהלך 2011

איל ההשקעות וורן באפט, ביצע באחרונה רכישות עצמיות (buy-back) של מניות קונצרן ההשקעות שלו, ברקשייר הת'וואי . במאמר שפורסם היום (ג') ב"בלומברג", נטען כי מהלך הרכישות העצמיות המדובר, ייתכן ומעיד על כך שגם הבורסה כולה - או לפחות מדד ה-S&P500 בוול סטריט - נמצא בתמחור חסר.

התאגיד של באפט דיווחה השבוע על רכישות עצמיות לראשונה מאז ארבעה עשורים, כך על פי הצהרה שנמסרה מברקשייר אתמול. הרכישות מתבצעות על בסיס העובדה שמכפיל ההון של ברקשייר הת'וואי עומד כיום על 1.1, ערך הנמוך ב-29% ממוצע מכפיל ההון של התאגיד (1.55) מאז שנת 2000. זאת, לאחר שמניית ברקשייר נפלה מתחת למחיר של 100 אלף דולר בשבוע שעבר, לראשונה מזה שנתיים.

המחיקות שבוצעו בשוק המניות בתקופה האחרונה - שכללו מימושים בהיקף 2.8 טריליון דולר בחודשיים האחרונים, הובילו את באפט לבצע רצף של רכישות. באחרונה דיווח באפט כי ביום המסחר ב-8 לאוגוסט 2011, ביצע יותר רכישות מכפי שביצע בכל יום אחר במהלך שנת 2011. באותו היום, איבד מדד ה-S&P500 כ-6.7% מערכו, תוך שהוא משלים צניחה של 15% מאז השיא אליו הגיע ב-29 באפריל השנה.

באפט סירב להגיב למאמר ב"בלומברג".