הפתעה בארה"ב: 103 אלף משרות נוצרו בספט' - מעל הצפי

(עדכון) - בשוק ציפו ליצירה של 55 אלף משרות בלבד ■ גם נתוני התעסוקה המאכזבים מאוגוסט עודכנו מעלה ל-57 אלף משרות חדשות ■ האבטלה נשארה בשיא של 20 שנה - 9.1%

בזירת המאקרו בארה"ב, התפרסם היום (ו') ב-14:30 (שעון ישראל) דוח תעסוקה משמעותי במיוחד עבור המשק האמריקני, שהצביע על יצירה של 103 אלף משרות חדשות במשק האמריקני - בחודש ספטמבר. נתוני הדוח הנוכחי קיבלו חשיבות יתרה על רקע דוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שהצביעו לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה על אפס משרות חודשיות שנוצרו במשק האמריקני, והוכרז כדוח המאכזב ביותר מתחילת שנת 2011. אולם, גם נתונים עודכנו כלפי מעלה היום, לרמה של 57 אלף משרות חדשות באוגוסט. נתוני האבטלה נשארו בעינם - ועומדים על רמה של 9.1%.

דוח התעסוקה התפרסם כאשר רמת האבטלה בארה"ב, כאמור, עומדת על 9.1% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 20 שנה. בסוף השבוע בו פורסם הדוח המאכזב הקודם, נזכיר, הכריז נשיא ארה"ב אובמה על השקת תוכנית להאצת שוק התעסוקה האמריקני, בהיקף 400 מיליארד דולר, עקב מצבו הרעוע של המשק. נציין כי כדי ליצור התאוששות מספקת וירידה ברמת האבטלה, זקוק המשק האמריקני ליצירה של יותר מ-90 אלף משרות חדשות מידי חודש - גבוה משמעותית מהצפי לחודש הנוכחי.

"ראינו קפיצה בנתוני הייצור והתעסוקה שמעידים על המשך ההתאוששות. אולם ייתכן ואנחנו קצת מאחרים", אמר ג'ואל פרקן (Joel Prakken), יו"ר בית השקעות. "ללא צמיחה משמעותית של סקטור השירותים, שוק התעסוקה בארה"ב לא יתאושש כראוי".

הנתונים המקדימים - אופטימיים

כ"מתאבן" לקראת פרסום הדוח, התפרסמו השבוע בארה"ב נתונים המהווים אינדיקטור למצב שוק התעסוקה האמריקני - סקר ה-APD והתביעות הראשוניות לאבטלה - שהפתיעו לטובה, והציגו משק אמריקני המתאושש בקצב מעט יותר מהיר, מכפי שציפו האנליסטים.

כמו כן, ביום רביעי האחרון התפרסמו נתוני סקר ה-APD, המציג נתונים ראשוניים של כמות המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בשוק האמריקני בחודש ספטמבר. לפי הסקר, נוצרו בספטמבר כ-91 אלף משרות חדשות - לעומת צפי ליצירה של 76 אלף משרות חדשות בלבד, ובהשוואה ל-91 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש החולף.

אתמול פורסם נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לשבוע שמסתיים ב-1 באוקטובר, שעמד על 401 אלף תביעות כאשר סקר אנליסטים של מרקטווץ' ציפה ל-410 אלף תביעות שבועיות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]