הטיפ היומי: ענקית צריכה עם פוטנציאל עלייה של 17%

מחלקת המחקר של ג'יי.פי. מורגן ממליצים על מניית פרוקטר אנד גמבל בהמלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 75 דולר

חברת הענק פרוקטר אנד גמבל עוסקת בייצור ושיווק מוצרי צריכה ארוזים, הנמכרים ביותר מ-180 מדינות ברחבי העולם. אלו כוללים לדוגמה מוצרי טיפוח לגוף ולבית, קוסמטיקה, היגיינה ומזון. בין מותגיה הידועים: הד אנד שולדרס, Pantene, Wella, ג'ילט, אולוויז, אריאל, פמפרס ופרינגלס.

להערכתנו, ביצועי החסר של המניה השנה (כ-12%- לעומת מתחרותיה), משאירים אותה רגישה פחות בתקופה של תיקונים שליליים בתחזיות הרווח. PG אף ביצעה לדעתנו צעדים משמעותיים של חיסכון בעלויות, מה שאמור לדחוף לאחר שנים את הגידול הדרוש בשיעור הרווח התפעולי.

היסטורית, המניה מתפקדת טוב במחצית השנייה של השנה והיא מציעה כעת לדעתנו תמחור מושך - מכפיל רווח של 14.5 לתחזיתנו לשנת 2012. מניית PG היא אחד השמות היותר דפנסיביים בסיקור שלנו, ובתסריט של שוק יורד היא אמורה להציג ביצועי יתר הן על השוק והן על מתחרותיה מקבוצת הלארג'-קאפ. מאז 1990, מדד ה-500 S&P ירד שבע פעמים על בסיס שנתי (כולל השנה הנוכחית), בעוד PG הציגה ביצוע יתר בשש מתוך שבע הפעמים, הן על פני המדד והן ביחס למתחרותיה.

אמנם, מלבד השיפור ברווח התפעולי איננו רואים באופק קטליזטורים ספציפיים לחברה, אך במכפיל רווח עתידי של כ-15, המשקף דיסקאונט חד-ספרתי ודו-ספרתי על הממוצע שלה לחמש ו-15 שנים בהתאמה, מנייתה כאמור זולה מכדי להתעלם. בהתאם, אנו ממליצים על PG ב"משקל יתר", במחיר יעד של 75 דולר הגבוה ב17% מהנוכחי.

*** מחלקת המחקר, ג'יי.פי. מורגן