הותר לפרסום: רב-סרן נעצר בחשד לניהול רשת סמים

עפ"י החשד, הקצין היה אמון במסגרת תפקידו על העברת משלוחי סמים שנתפסו בגבול למשטרה, אך במקום להעבירם למשטרה היה מוכר אותם במיליוני שקלים

קצין ממרכז הארץ, בעל תפקיד רגיש בחטיבה הדרומית בעזה, נעצר בחשד לסחר בסמים. יחד עימו נעצרו 9 חברים נוספים ברשת הסחר, בהם גם שוטר מג"ב. על-פי החשד, הקצין הפעיל רשת ענפה, שסחרה בסמים שהוחרמו למבריחים במעברי הגבול הדרומיים, שהוא היה אמון על העברתם למשטרה.

בבדיקה שגרתית ברכב של שניים מהמעורבים נתפסו 17 קילוגרם חשיש. אחרי חקירה ממושכת הגיעו החוקרים למסקנה כי ייתכן שמצאו רשת הסוחרת בסמים שנתפסו במעברי גבול. בעבודה מאומצת הצליחו חוקרי ימ"ר תל-אביב למפות 10 מהמעורבים ברשת ההברחה והמתינו לעסקה שתתבצע.

מכיוון שלא הצליחו לאתר עסקה, החליטו בימ"ר לביים אחת. חוקרי ימ"ר תל-אביב התחפשו לחיילים וביימו תפיסת סמים של 50 ק"ג חשיש ו-20 ק"ג מריחואנה. הם החלו לגלגל את התפיסה בעת שהם מתעדים את מעבר הסמים מיד ליד. הסמים הגיעו לקצין, אך כאשר העבירם לתחנת המשטרה באופקים, הוא מסר רק את חבילת המריחואנה והשאיר ברשותו את 50 ק"ג החשיש.

בשלב זה החלו החוקרים לעקוב אחרי שיחות הטלפון בין החשודים והקליטו שיחות בהם רקם עסקת סמים יחד עם מעורב, חשוד מרכזי נוסף בשם אבי שלום. הראיות נאספו והבשילו לקראת צאת ערב ראש השנה. בערב החג הגיע שלום לבסיס בדרום הארץ, נפגש עם הקצין בחניית הבסיס ונכנס פנימה, כל זאת תחת עיניהם הפקוחה של חוקרי הימ"ר.

העביר את הסמים בחדרים המסווגים בבסיס

השניים שהו זמן מה בחדרים המסווגים בבסיס, ובסופו של דבר יצא שלום עם שני תיקי "צ'ימידן" ובהם הסמים. לאחר מעקב קצר נעצר החשוד בצומת אשקלון, ובמקביל נעצרו שאר המעורבים בפרשה. הקצין עצמו נעצר בבית-הכנסת של הבסיס בצאת החג.

ניצב-משנה גדי אשד, מפקד ימ"ר תל-אביב, סיפר כי בצה"ל קיבלו בתדהמה את העובדה שאותו הקצין היה מעורב בסחר בסמים. הקצין נשוי, אב לילדים ואינו מצוי בחובות.

הקצין שנתפס הודה במיוחס לו והודה במספר עסקאות כאלה. לטענת החשוד, הקבוצה סחרה עד כה ב-200 קילוגרם חשיש ו-25 ק"ג הרואין, הנאמדים בשווי של 2.5 מיליון שקל. עד כה נתפסו כמיליון שקל מכספי הסמים, מתוכם 300 אלף בארון בגדיו של הקצין בבסיס. בצה"ל בודקים את נוהל תפיסת ההברחות.

היום (א') מוגשת הצהרת תובע נגד 9 המעורבים בבית המשפט השלום בתל-אביב, ומחר (ב') תוגש הצהרה נגד הקצין בבית הדין הצבאי בקריית-מלאכי.