ישי לא מחכה לטרכטנברג: בוחן הקלות בארנונה

שר הפנים על דוח טרכטנברג: "אין בו המלצות יישומיות למשרדי הממשלה, שלעיתים אפילו לא מצריכות חקיקה" ■ לדבריו, "נושא ההנחות בארנונה הוא דוגמה טובה לכך"

אווירת האופוריה בעקבות חזרת גלעד שליט מתפוגגת. קולות המחאה החברתית שבים להישמע, ולקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת, שבמרכזו אישור דוח ועדת טרכטנברג, נראה כי יש מי שמבקש להקדים החלטות לאירועים וגם לזכות בקרדיט ציבורי: שר הפנים, אלי ישי, מינה ועדה חיצונית לבחינת הקריטריונים להנחות בארנונה למגורים.

זאת, לאחר שטבלת ההנחות הנוכחית בארנונה למגורים לא עודכנה זה כעשר שנים, ולאחרונה החליט השר ישי לעדכנה באופן מיידי.

בכתב המינוי לוועדה, שצפויה להגיש את מסקנותיה בתוך 45 יום, כותב ישי כי "לאור המציאות החברתית והמצוקה החברתית, ולאור כך שהטבלה הקובעת את שיעור ההנחה לא עודכנה בשנים האחרונות, הריני למנותך כחבר בוועדה שתבחן את סוגיית ההנחות בארנונה".

בתפקיד יו"ר הוועדה יכהן דב קהת, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים, ומי שעמד בראש הוועדה לבחינת סוגיית שעון הקיץ. חברים נוספים בוועדה: פרופ' למתמטיקה עלי מרצבך מאוניברסיטת בר אילן, רו"ח ישראל רוט, גזבר עיריית הרצליה זריהן גולן, ולילי פייטוך, מנהלת אגף תקציבים במשרד הפנים.

"דוח חיובי אבל חלקי"

"האירועים המדיניים-ביטחוניים לא העלימו ולו לרגע את מצוקת יוקר המחיה", מסביר ישי. "חובתנו לעשות הכול כדי לאפשר קיום בכבוד. ניתן לבצע שינויים רבים מבלי להגיע להפגנות ומחאות". לדברי שר הפנים, טבלת ההנחות הקיימת אינה משקפת את השינויים שחווה המשק בשנים האחרונות.

הוועדה אף תבחן את סמכותה החוקית לדון בהנחות למגורים גם לאוכלוסיות נוספות. "כפי שאמרתי בעבר ואני שב ואומר גם היום, דוח טרכטנברג הוא דוח חיובי אבל חלקי, ולאור זאת, לא יכולים היינו לתמוך בו בממשלה", מוסיף ישי, ומזהיר שאם לא יבוצעו בו שינויים, ש"ס לא נוכל לתמוך בו גם בכנסת.

לדברי ישי, "נכון היה לצפות מדוח שבוחן את יוקר המחיה להגיע להמלצות יישומיות עבור משרדי הממשלה, שלעיתים אפילו לא מצריכות חקיקה, אלא אישור השר הממונה. עדכון תעריפי הארנונה זו אחת מן הדוגמאות שהבאתי, ויש בכוונתי להוביל עוד מהלכים דומים".