מה חושבים בפסגות על הבנקים לאחר העלאת הון הליבה?

המלצת בית ההשקעות למניות בנק הפועלים ומזרחי טפחות נשארה "קנייה", ואילו לאומי, דיסקונט ובינלאומי הורדו ל"החזק" ■ "העלאת דרישת הלימות ההון תפגע בקצב צמיחת האשראי"

בית ההשקעות פסגות מוריד היום (א') את המלצותיו ואת מחירי היעד למניות הבנקים, לאור הדרישה המסתמנת להעלאת הון הליבה, שצפויה לפגוע בבנקים.

בבית ההשקעות בחנו את שווי הבנקים בשני תרחישים בעלי הסתברות זהה: יעד הלימות הון ליבה של 9.5% ב-2016, ויעד של 11% ב-2016. בפסגות מציינים כי "כל הבנקים ללא יוצא מן הכלל סבלו מירידת שווי", ומסבירים זאת בכך ש"העלאת דרישת הלימות ההון תפגע בקצב צמיחת האשראי המהווה מקור הכנסה מרכזי. מאידך ההוצאות השוטפות צפויות להמשיך ולגדול בקצב המאפיין מהעבר".

בבית ההשקעות מעריכים כי "דרישת הון ליבה של 9.5% אינה צפויה לפגוע בקצב צמיחת האשראי. לפיכך על מנת להימנע מדילול יעדיפו בעלי השליטה בבנקים להוביל מדיניות של השגת היעד על בסיס הרווחיות תוך ויתור על התזרים הנובע מהדיבידנדים".

מאידך, מציינים בפסגות, "העלאת דרישת הון הליבה ל-11% עלולה לפגוע בקצב צמיחת האשראי של הבנקים. בתרחיש זה, להערכתנו, ינקטו הבנקים במדיניות משולבת של השגת היעד על בסיס הרווחיות השוטפת וגיוסי הון. הנחנו גיוס בהיקף של 20% מתוספת ההון הנדרשת".

תחזיות התשואה של פסגות להון בבנקים על פי שיעור הון ליבה של 11% הן כדלקמן: פועלים - 9.07%, לאומי - 7%, דיסקונט - 4.8%, מזרחי טפחות - 10.4% והבינלאומי - 6.9%.

על פי שיעור הון ליבה של 9.5%, מדובר על תחזיות של: פועלים - 9.47%, לאומי - 7.62%, דיסקונט - 5.5%, מזרחי טפחות - 11% והבינלאומי - 7.5%.

המלצת פסגות למניות בנק הפועלים ומזרחי טפחות נשארה "קנייה", ואילו לאומי, דיסקונט ובינלאומי הורדו ל"החזק". על פי בית ההשקעות מחיר היעד לפועלים הוא 17.91 שקל למניה, לאומי - 14.09 שקל, דיסקונט - 7.73 שקל, מזרחי טפחות - 40.98 שקל והבינלאומי - 44.97 שקל.