בצל הרקטות: דובר צה"ל משיק עמוד פייסבוק בערבית

צעד מתבקש: עמוד הפייסבוק של דובר צה"ל יעודכן באופן שוטף בתמונות וחדשות בזמן אמת, כחלק מהרחבת מאמצי ההסברה של צה"ל בזירה האינטרנטית

בצעד הסברתי מתבקש, דובר צה"ל השיק היום (א') עמוד פייסבוק רשמי בשפה הערבית, שיפעל לצד העמוד הרשמי של דובר צה"ל (IFD) בפייסבוק (הפועל בשפה האנגלית). העמוד יעודכן באופן שוטף בתמונות וחדשות בזמן אמת, כחלק מהרחבת מאמצי ההסברה של היחידה בזירה האינטרנטית.

עמוד הפייסבוק החדש בערבית ינוהל על ידי רב סרן אביחי אדרעי, ראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל ומי שאחראי על הקשר עם כלי התקשורת הערביים. עד כה צבר העמוד כ-270 לייקים.

התיזמון של השקת עמוד הפייסבוק אינו מקרי; מתקפת הקאסמים בדרום שהחלה בסוף השבוע מחייבת את דובר צה"ל להגביר את הנוכחות שלו בזירה המקוונת ולנסות "לייצא" בהצלחה, או לפחות להנגיש, את העמדה הישראלית גם לקהילת הגולשים שדוברת ערבית.

באירועים ביטחוניים קודמים, נזכיר, בהם אירועי המשט לעזה ומבצע "עופרת יצוקה", צה"ל התקשה לייצר הסברה מוצלחת ואפקטיבית ברשת האינטרנט, בעוד שהצד השני הפגין נוכחות רבה וויראלית. במובן הזה, מדובר בצעד מבורך שעשוי אף לאפשר לגולשים פעילים מישראל לייצר שיחה עם גולשים דוברי השפה הערבית.

מדור הניו-מדיה בדובר צה"ל הוקם לפני כשנתיים וחצי. כיום מפעיל דובר צה"ל עמוד פייסבוק באנגלית, הפועל לצד האתר הרשמי, ערוץ יו-טיוב ייעודי, חשבון טוויטר פעיל ובלוג רשמי. נזכיר עוד כי לפני כשנה, דובר צה"ל דאז, תא"ל אבי בניהו, הצהיר כי מערך הדוברות של דובר צה"ל יתוקצב בכ-6 מיליון שקל במטרה לחזק את מאמצי ההסברה של ישראל ברשת ובאתרי הניו-מדיה בפרט.

התיזמון של השקת עמוד הפייסבוק בערבית מעניין מסיבה נוספת: לפני כחודש הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה תוגדר ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בהצעת החוק נכתב גם כי עברית היא השפה הרשמית היחידה בישראל, בניגוד למצב היום שבו גם השפה הערבית והאנגלית מוגדרות כשפות רשמיות.

גורל הצעת החוק עדיין לא ידוע, אבל בדובר צה"ל לפחות מבינים כנראה עד כמה השפה הערבית היא חלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית, ובמקרה הזה - גם מהפן ההסברתי.