כור מעדכנת: קיבלה הצעת מתווך לרכישת בניין HSBC

כור מעדכנת כי קיבלה 3 הצעות למכירת זכויותיה בבניין HSBC ■ על פי הדיווח, קיבלה הצעה בפער זניח, הכפופה לבדיקות ולא מחייבת ■ תמשיך במכירת הנכס לנכסים ובניין

חברת כור מעדכנת הערב (א') כי העסקה למכירת זכויותיה בבניין HSBC בניו-יורק לנכסים ובנין , תצא לפועל כמתוכנן. זאת, חרף העובדה כי כור קיבלה שתי הצעות מ"מתווך" המהוות לדבריה חלופה להצעות של נכסים ובנין, כמו גם הצעה נוספת מבנק השקעות. שתי החברות הינן תחת חברות בת של אי.די.בי, בשליטתו של נוחי דנקנר.

בדיווח הערב מעדכנת כור אודות שתי הצעות חלופיות שקיבלה למכירת זכויותיה בבניין HSBC - הראשונה, לרכישת מלוא זכויותיה בבניין במחיר המבוסס על שווי של 500 מיליון דולר לבניין; השניה, לרכישת 49% מזכויותיה של כור בבניין על בסיס שווי של 528 מיליון דולר לבניין כולו; בנוסף, עדכנה כי כור כי קיבלה הצעה לרכישת הזכויות על הבניין גם מבנק השקעות, לפי שווי של 500 מיליון דולר לנכס.

אולם, לאחר כינוס ועידת הביקורת והדירקטוריון של כור, הוחלט היום להמשיך כרגיל בהליך מכירות זכויותיה של כור בבניין לנכסים ובנין, זרוע הנדל"ן של אי.די.בי. בין היתר, ציינו בכור כי החלופות המתוארות הינן "ראשוניות בלבד", וכי פתיחת משא ומתן בגינן תיצור עיכוב משמעותי בהליכים מול נכסים ובניין.

בניין HSBC, הממוקם בשדרה החמישית במנהטן בין הרחובות 39 ו-40, כולל קומפלקס משרדים המורכב משטחי מסחר ושלושה מבנים מחוברים. אחד המבנים הוא מגדל משרדים בן 29 קומות, בשטח בנוי של כ-80 אלף מ"ר.

בחודש אוגוסט נודע כי החברה תרכוש תמורת 240 מיליון דולר את חלקה של כור בבניין, שהשתיים קנו ב-2009. כתוצאה מהעסקה, ובניכוי החוב הצמוד לבניין, תשלם נכסים ובנין לכור 138 מיליון דולר במזומן, ותהפוך להיות הבעלים המלא של הנכס. הנכס המדובר נרכש כאמור על-ידי שתי החברות בחלקים שווים באוקטובר 2009, תמורת 353 מיליון דולר - 23 מיליון דולר מהם הוגדרו "הוצאות עסקה". כאשר תבוצע העסקה היא תשקף עבור כור רווח של 74% על ההון העצמי שהושקע בבניין, בהיקף של 72 מיליון דולר.