וואלה מפטרת עובדים בודדים במספר מחלקות

הערכות: הפיטורים לא יפגעו במחלקת התוכן של אתר האינטרנט ■ מוואלה נמסר: "אין תגובה"

ל"גלובס" נודע כי קבוצת וואלה החליטה לפטר מספר עובדים במחלקות שונות באתר האינטרנט, אם כי על-פי הערכות הפיטורים לא צפויים לפגוע במחלקת התוכן של אתר האינטרנט. מוואלה נמסר: "אין תגובה".

אתר וואלה נחשב לאתר הישראלי המוביל בישראל מבחינת נתוני גלישה, לאחר האתרים הזרים גוגל, פייסבוק ויו-טיוב. על-פי נתוני סקר TIM, הבוחן את שיעורי החשיפה של גולשים לאתרים השונים, הגיע אתר וואלה לחשיפה של 63.8% בחודש ספטמבר האחרון.

באחרונה פורסמו דיווחים על כוונות גופי מדיה ופרסום שונים לפטר עובדים בודדים לאור מצב ענף הפרסום ברבעונים האחרונים. "גלובס" פרסם אתמול (א') כי על-פי מדד הפרסום הרבעוני נרשמו שני רבעונים רצופים של ירידה, לצד ירידה בגיוס עובדים, במספר הפקות טלוויזיה חדשות ועוד.

יו"ר איגוד חברות הפרסום, מודי כידון, העריך אתמול בראיון ל"גלובס" כי "בקרוב נראה צעדים של קיצוצים ופיטורים בענף". עם זאת, לא ברור אם הפיטורים בוואלה קשורים ישירות למצב בענף הפרסום, לאור העובדה כי דווקא בהוצאה על פרסום באינטרנט נרשמה ברבעון השלישי עלייה של כ-5% לעומת הרבעון השני השנה.

וואלה, שאמורה לפרסם בימים הקרובים את דו"חות הרבעון השלישי, רשמה ברבעון הקודם הכנסות של כ-50.8 מיליון שקל - עלייה של 20% לעומת הרבעון השני ב-2010. עם זאת, הרווח התפעולי הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל - ירידה של כ-37%. בוואלה הסבירו את הירידה בשל גידול בהוצאות תפעול לצורך פיתוח ופרסום מוצרים ושירותים המוצעים באתרי החברה והוצאות בגין הפחתת עודפי עלות.

הרווח הנקי של וואלה הסתכם ברבעון השני השנה בכ-185 אלף שקל - ירידה של 93% לעומת הרבעון המקביל ב-2010. בוואלה הסבירו כי הקיטון נובע מהמשך ההשקעות בבנייה ובפיתוח מנועי צמיחה, הן בתחום הפרסום והן בתחום הסחר האלקטרוני. זאת, לצד המשך גידול ההשקעה במוצרים לגולשים, כמו גם ברכישות שנעשו במהלך הרבעון השני של אתרי קבוצת אינטרנט זהב (טיפו, Vgames ואתר Zahav.ru הרוסי).