"אם רשות המסים במשבר, למה ועדת האיתור לא הוקמה קודם?"

בכירים ברשות המסים מותחים ביקורת קשה על החלטתו של שר האוצר יובל שטייניץ לדחות את המלצתה של ועדת האיתור למנות את משה אשר למנהל הרשות

בכירים ברשות המסים מותחים ביקורת קשה על החלטתו של שר האוצר יובל שטייניץ לדחות את המלצתה של ועדת האיתור למנות את משה אשר למנהל הרשות.

כפי שנחשף ב"גלובס", שטייניץ מינה את דורון ארבלי למנהל הזמני ברשות וכבר החל לפעול להקמת ועדת איתור חדשה שתכשיר את מינויו של משה טרי, המועמד המועדף של שטייניץ למשרה.

שר האוצר שיגר אתמול (ג') לחברי הוועדה ולתקשורת מכתב שבו הוא מסביר את החלטתו השנויה במחלוקת. "רשות המסים עברה בשנים האחרונות טראומה שכללה חקירות משטרתיות וכתבי אישום והרשעות, שהגיעו עד להנהלה הבכירה ביותר של הרשות", כתב. "שיקום רשות המסים מחייב בראש ובראשונה מנהיגות מוכחת של מנהל בעל ניסיון שיוכל להוציא את המערכת לדרך חדשה, להחזירה לתפקוד בריא וליוזמה ולשקם את תדמיתה ואמון הציבור בה".

הסבריו של שטייניץ הכעיסו עוד יותר את בכירי רשות המסים, והיום (ד') תהו שם: "אם הרשות במשבר, מודע הוא לא הקים ועדת איתור להחלפת נסרדישי כבר לפני שנתיים?" עוד טוענים הגורמים כי היעדר מנהל קבוע רק פוגע ומחליש את הרשות בתקופה של האטה כלכלית ושל ירידה בהכנסות ממסים.

במכתבו השווה שטייניץ את רשות המסים לשירות הביטחון הכללי שאחרי רצח רבין, דבר שהכעיס את הבכירים לא פחות. "אם זה המצב שלנו, איפה הוא היה עד כה? מי אחראי על רשות המסים?" תהו בכירים שם. יתרה מזאת, הוסיפו, הדברים מהווים פגיעה אישית במנהל הפורש, יהודה נסרדישי, אשר כהונתו חודשה על-ידי שטייניץ עצמו 3 פעמים ברציפות.