הבורסה בת"א סגרה יום תנודתי בעליות; מניות הגז זינקו

ר"מ יוון צלח את הצבעת האי-אמון ופועל להקמת ממשלת אחדות - השווקים בחו"ל יירגעו מחר? ■ לייבפרסון זינקה על רקע דוחות טובים ■ חולשה בבנקים ■ עליות במניות הגז

המסחר בבורסת ת"א הסתיים היום (א') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות על רקע כמה אירועים מעניינים שאירעו בסוף השבוע, ובראשם איום ההסתדרות לקיים מחר שביתה כללית במשק, אשר צפוייה להשבית גם את המסחר בבנקים ובאחד-העם. גם הדיווחים על הטלטלות הפוליטיות ביוון, יחד עם הדיבורים ההולכים וגוברים על תקיפה אפשרית באיראן יחד עם נתוני התעסוקה שפורסמו ביום ו' האחרון בארצות הברית, השפיעו על המסחר.

פגיעה בערך הנכסים הפיננסיים בישראל לעומת המאזן של האיומים והיתרונות מעלה את השאלה האם השווקים המקומיים אינם חבוטים מדי. "להערכתנו, יש טעם לבחון שוב את ההנחה השולטת מתחילת השנה שדוגלת בהעדפת השווקים בחו"ל לעומת השוק המקומי הכולל את האפיק המנייתי והאג"ח הקונצרני ויש מקום להתחיל להחזיר בהדרגה נכסים מחו"ל לישראל". כך כותב אלכס זבז'ינסקי, כלכלן המאקרו של דש השקעות בסקירתו השבועית.

כאמור, הבורסה הגיבה היום לאירועים ביוון, לאחר שבסוף השבוע האחרון התקיימה הצבעת אי אמון בממשלה היוונית, בעקבות קריאותיו של ראש הממשלה היווני גיאורג פפנדריאו לקיים משאל עם על קבלת חבילת הסיוע האירופאית. הממשלה היוונית אמנם שרדה את ההצבעה, אבל עתידה הפוליטי נמצא בסיכון שכן כבר אתמול הודיע פפנדריאו על כוונתו להתחיל במשא ומתן על מנת להרכיב ממשלת אחדות לאומית רחבה. (לסיפור המלא)

גם הודעת קנצלרית גרמניה מרקל על כך שעדיין לא נמצאה הנוסחה שבעזרתה ניתן יהיה למנף את קרן החילוץ האירופית מ-440 מיליארד אירו לכטריליון אירו, בוודאי לא תעזור ליציבות של אירופה. הודעה זו כבר הכבידה על השווקים ביום שישי ומן הסתם השלכותיה לא יפסחו על הבורסה בת"א. (לסיפור המלא)

תקיפה באיראן? שביתה במשק!

בארה"ב פורסמו בסופ"ש נתוני תעסוקה מעורבים; מחד, הנתונים היו מעט מאכזבים כשהראו על יצירת 80 אלף מקומות עבודה חדשים באוקטובר לעומת צפי של 90 אלף מקומות עבודה. אבל הנתון המעודד וקצת מפתיע אפילו היה עדכון כלפי מעלה של מספר מקומות העבודה שנוספו בחודשים אוגוסט-ספטמבר.

בעניינים שיותר קרובים לבית, נמצאים הדיבורים ההולכים וגוברים בימים האחרונים לגבי תקיפה אפשרית של ישראל למתקני הגרעין באיראן. בסוף השבוע אמר הנשיא שמעון פרס לערוץ 2 כי הוא מעריך שישראל קרובה יותר לאופציה צבאית באיראן מאשר האופציה הדיפלומטית. ביום רביעי יתפרסם דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ובו צפויים ממצאים חדשים לגבי התקדמותה של איראן בנושא הגרעיני.

נראה כי הדבר האחרון שהמשק הישראלי זקוק לו בימים אלה הוא שביתה כללית במשק, אך אם לא יושגו הבנות בדקה ה-90, מיום ב' תצא לדרך השביתה הכללית עליה הכריזה ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות עופר עיני כינס היום את ראשי הוועדים הבולטים במשק, לתדרוך מיוחד לקראת השביתה, במטרה להוכיח כי הוא "הולך עד הסוף".

כשעה לפני המסע"ת פרסמה ההסתדרות את רשימת המוסדות שישבתו מחר - והרשימה ארוכה: רשויות מקומיות, משרדי הממשלה, מוסדות להשכלה גבוהה, בתי החולים שיפעלו במתכונת חירום, רשות שדות התעופה, רכבת ישראל, הנמלים, חברת החשמל (תעבוד במתכונת שבת), בז"ן, מקורות, מוזיאונים, הטלוויזיה החינוכית, הבנקים והבורסה. זו הפעם הראשונה מזה שנים ארוכות שגם המוסדות הבנקאיים שובתים. (לסיפור המלא)

ימים סוערים בטבע

מניית טבע חזרה להיסחר עם פער ארביטראז' חיובי של כ-0.7% לאחר סופ"ש סוער בוול סטריט. ביום ה' זינקה המניה בכ-5% אך ביום ו' נסוגה ב-2%. בנק ההשקעות מורגן סטנלי העלה לאחרונה את ההמלצה למניית החברה ל"תשואת יתר", מבלי לשנות את מחיר היעד של המניה שנותר על 47 דולר למניה.

מניית אלקטרה צריכה רשמה עלייה חדה במחזור גבוה, לאחר שהחברה האם אלקו, מכרה היום כ-940 אלף מניות מחוץ לבורסה במחיר של 32.01 שקל למניה, כלומר בכ-30 מיליון שקל. אלקו ירדה לאחר העיסקה להחזקה של 65.37% באלקטרה צריכה, לעומת 69.66% לפניה. לפני העיסקה החזיקו בעלי עניין בכ-78.7% מהון החברה ולאחריה פחות מ-75% כך שהמניה תוכל להישאר במדד ת"א 100 גם לאחר העדכון הבא במדדים.

מניית לייבפרסון זינקה על רקע תוצאות פיננסיות טובות לרבעון השלישי, עליהן דיווחה ביום ו' האחרון.

חברת חיפושי הגז והנפט שמן פרסמה תשקיף מדף לקראת גיוס הון ראשוני עתידי, בו היא מאשרת את חשיפת "גלובס" מחודש שעבר לפיה הוא ימונה ליו"ר חברת שמן. התשקיף חושף גם את תנאי ההעסקה של אשכנזי, כמו גם של יוסי לוי, מנכ"ל שמן שעבר אליה מישראמקו. אשכנזי יועסק בשמן ב-75% משרה ויזכה לשכר חודשי של 100 אלף שקל, בתוספת מע"מ, זאת בנוסף לרכב ליסינג והחזרי נסיעות.

עוד מעדכנת שמן כי היא מתכננת לצאת להנפקה להנפקה ולגייס את ההון הדרוש להתחיל ולקדוח בשטח ימי מול חופי אשדוד - שבו כבר נמצא נפט בעבר. לצורך הקידוח, שמן צפויה לגייס בבורסה הון בהיקף של כ-50-100 מיליון שקל. החברה נסחרת היום בבורסה לפי שווי של 41 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

אולטרה שייפ , חברת המכשור הרפואי המספקת פתרונות בתחום האסתטי לעיצוב הגוף הודיעה כי חברת הבת, אולטרה שייפ, קיבלה מהרשויות הרגולטוריות באירופה את אישור ה-CE לשילוב טכנולוגיית ה- Vertical Dynamic Focus technology (VDF) במכשיר החברה.

מניית אורמת ריכזה עניין על רקע מאמציה של קרן פימי להגיע לשליטה בחברה. הקרן חתמה ביום ה' על הסכם הצבעה עם הפניקס, המחזיקה בכ-2.7% ממניות החברה, לפיו תצביע בהתאם להצבעת פימי בכל אסיפת בעלי מניות שתקיים אורמת. הסכם זה מגיע לאחר שביום ד' רכשה הקרן מניות אורמת, והגיעה להחזקה ב-10.53% מהון המניות של אורמת. (לסיפור המלא)

אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון, מעריך שהדוחות הכספיים של הבנקים ברבעון השלישי של 2011 יהיו שליליים, עם "ירידה חדה ברווחיות". בהקשר זה נציין את לאומי , הפועלים , דיסקונט ומזרחי טפחות .

הכשרה אנרגיה ומודיעין הודיעו הבוקר כי אישרו את לוחות הזמנים והתקציב הסופיים לביצוע קידוחי אקספלורציה ברישיונות "שרה" ו"מירה", בהתאם לתכנית העבודה. הקידוח הראשון "מירה-1" מתוכנן להתחיל במהלך הרבעון הראשון של 2012 ולהימשך כ- 70 ימים. תוצאות קידוח האקספלורציה "מירה-1" צפויות כבר במהלך הרבעון השני של שנת 2012. הקידוח השני, "שרה-1" יחל בסמוך לאחר השלמת קידוח "מירה-1", צפוי להימשך כ- 50 ימים.

כלל פיננסים פרסם היום עבודת אנליזה על מניות הגז, במסגרתה ההמלצות למניות אבנר ודלק קידוחים מועלות מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", וההמלצה לרציו מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק". עם זאת, מחיר היעד של רציו עומד על 37 אגורות בלבד, פרמיה מזערית על מחיר השוק הבוקר. מאידך, מחיר היעד של אבנר עומד על 2.5 שקלים ליה"ש (פרמיה של כ-22% על מחיר השוק) ושל דלק קידוחים על 14.5 שקל ליה"ש (פרמיה של כ-26% על מחיר השוק).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]