הקלה בסין: האטה משמעותית באינפלציה בחודש אוקטובר

מדובר בהאטה הגבוהה ביותר מאז 2009 ■ לאור האטה המשמעותית באינפלציה, הבנק המרכזי של סין עשוי להקל בדרישות הרזרבה של הבנקים

נתוני האינפלציה בסין לחודש אוקטובר שפורסמו היום (ד') מצביעים על האטה משמעותית באינפלציה הסינית, האטה הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים. האטה משמעותית זו באינפלציה מספקת למקבלי ההחלטות בסין ולבנק המרכזי בסין מרחיב תמרון גבוה יותר.

מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-5.5% בחודש אוקטובר, כך על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין. מדובר בירידה של 0.6% ביחס לרמת המדד בספטמבר, מדובר בירידה החדה ביותר מאז 2009.

הציפיות בשוק הן כי יבוצעו צעדי הקלה ממוקדים שמטרתם לתמוך בעסקים הקטנים ויביאו לתמיכה בשוק הדיור הציבורי ובתשתיות. לאור האטה המשמעותית באינפלציה, הבנק המרכזי של סין עשוי להקל בדרישות הרזרבה על הבנקים, מה שעשוי לסייע בהקלה על מתן אשראי.

"השילוב של האטה בלחצים האינפלציוניים ומשבר חוב באירופה, מניח את היסודות למדיניות של הקלה בסין" אמר ליו-לי גנג, כלכלן בקבוצת Australia & New Zealand Banking Group Ltd בהונג קונג. "הגיע הזמן לחתוך בדרישות הבנקים המלווים", אמר.

האטה משמעותית נרשמה במחירי המזון והאנרגיה. מחירי המזון עלו בחודש שעבר ב-11.9% אחרי עלייה של 13.4% בחודש ספטמבר. רמת האינפלציה ללא מחירי המזון האטה לרמה של 2.7%, מדובר בחודש השני של האטה באינפלציה.

נזכיר כי הבנק המרכזי של סין העלה את הריבית חמש פעמים בתקופה שבין אוקטובר 2010 ליולי השנה והעלה את הדרישות מצד הבנקים. מחירי הדירות בסין החלו לרדת אחרי מאמץ ממשלתי ארוך שנמשך כשנתיים כדי להגביל את הרכישות ולדכא את הביקושים לדירות בסין. בברקליס קפיטל מעריכים כי מחירי הבתים בסין ירדו ב-10% עד 30% בשנה הבאה.