אימפרבה הישראלית גייסה 90 מיליון דולר בהנפקה בוול סטריט

שלמה קרמר, אחד מ-3 מייסדי צ'ק פוינט, הוא מייסדה של אימפרבה ■ החברה הנפיקה 5 מיליון מניות במחיר של 18 דולר

אימפרבה (סימול: IMPV) הישראלית, העוסקת באבטחת מידע, יצאה אמש (ג') להנפקה בוול סטריט וגייסה 90 מיליון דולר באמצעות הנפקת 5 מיליון מניות במחיר של 18 דולר, מעיל הטווח של 14-16 דולר כפי שצפתה החברה. שלמה קרמר, אחד מ-3 מייסדי צ'ק פוינט, הוא מייסדה של אימפרבה.

אימפרבה פועלת בתחום ההגנה על מרכזי המידע הארגוניים. החברה מספקת פתרון המיועד להגנה על בסיסי הנתונים מפני חדירות לא מורשות (DAM), וכן פתרון להגנה על אפליקציות מבוססות ווב (WAF).

החברה החליטה לפני שנה על הפרדת חלק מהפעילות שלה בתחומי ההגנה על אפליקציות מבוססות ווב לחברה-בת בשם Incapsula. החברה-הבת הוקמה לפני שנה, היא ממומנת במלואה על-ידי אימפרבה, ופועלת ממקום נפרד (פארק המדע נס ציונה). היום פרסמה אינקפסולה הודעה רשמית ראשונה על פתיחת הפתרון שלה בגרסת בטא למשתמשים.

"אינקפסולה", אומר מרק גפן, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי שלה, "מספקת פתרון המיועד לשוק אחר - לקוחות קטנים ובינוניים, אלה שאינם מרשים לעצמם בדרך כלל להשקיע ברכישת התקני חומרה ייעודיים לצורכי נישה בתחום התקשורת".

החברה החדשה מבית קרמר מספקת פתרון WAF מקורי של אימפרבה, שעבר התאמה למודל של ענן מחשוב ומסופק ללקוחות על פי דרישה ותמורת דמי מנוי חודשיים. מנהל אינקפסולה הוא גור שץ, ולמרות שהיא אינה מדווחת מה הם הסכומים שהשקיעה החברה-האם במימון היוזמה החדשה, חישוב פשוט שמניח עלות מהנדס לשנה כמרכיב עיקרי, מעמיד אותה על 1-2 מיליון דולר לפחות.

זו השקעה שאינה טריוויאלית עבור סטארט-אפ - גם אם מבוסס יחסית.

הפתרון של אינקפסולה מיועד גם לאבטחה כוללת של משתמשים באפליקציות שמסופקות על-ידי ענני המחשוב. אולם לדברי גפן המטרה היא גם לפתור אתגרים כגון האצת הגישה לאפליקציות המאוחסנות על חוות שרתים.