זינוק במיזוגים והרכישות במגזר הטכנולוגי ברבעון השלישי

דוח של ארנסט אנד יאנג, שווי המיזוגים והרכישות בטכנולוגיה בעולם הגיע ל-56.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ושל 85% לעומת הרבעון השני

היקף המיזוגים והרכישות במגזר הטכנולוגיה המשיך לצמוח במהלך הרבעון השלישי של השנה. על פי דוח שפירסמה פירמת רואי החשבון הבינלאומית ארנסט אנד יאנג, השווי הכולל של עסקאות המיזוג והרכישה בתעשיית הטכנולוגיה העולמית הגיע ל-56.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ושל 85 לעומת הרבעון השני של השנה.

בארנסט אנד יאנג מציינים שמדובר בשווי העסקאות הכולל הגבוה ביותר ברבעון קלנדרי בודד מאז 2007, לפני תחילת המשבר הכלכלי העולמי. העסקאות הבולטות ביותר בוצעו בענפי המובייל וניתוח הנתונים העסקיים, כאשר שתי עסקאות בענפים אלו - שנחתמו במהלך הרבעון - חצו את רף 10 מיליארד הדולר כל אחת. זוהי הפעם הראשונה ששתי עסקאות בהיקף כזה נחתמות באותו רבעון מאז הרבעון הראשון של 2010.

העסקאות הבולטות המצוינות בדוח של ארנסט אנד יאנג הן רכישתה של מוטורולה בידי גוגל בתמורה ל-12.5 מיליארד דולר, רכישתה של חברת התוכנה אוטונומי ביד HP בתמורה ל-10.2 מיליארד דולר; רכישת NetLogic בידי ברודקום בתמורה ל-3.5 מיליארד דולר; רכישת יחידת חטיבות הצגים הניידים של סוני, טושיבה והיטאצ'י בידי Innovation Network בתמורה ל-2.6 מיליארד דולר; ההשתלטות על האתר GoDaddy בידי מספר קרנות פרייבט אקוויטי בתמורה ל-2.3 מיליארד דולר; השתלטותה של קרן הפרייבט אקוויטי פרובידנס על בלאקבורד בתמורה ל-1.6 מיליארד דולר ורכישתה של PopCap בידי אלקטרוניק ארטס בתמורה ל-1.3 מיליארד דולר.

אחד מהמוקדים המרכזיים של עסקאות המיזוג והרכישה של הרבעון השלישי של 2011 היה תחום 'המידע הגדול' (Big Data) - פתרונות למאגרי מידע הגדלים בקצב מהיר. על פי ההערכה בוצעו יותר מ-20 עסקאות בקטגוריה זו ברבעון, כולל עסקה אחת בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר.

רבעון עוצמתי בהייטק
 רבעון עוצמתי בהייטק