לקראת תערוכת CES: אילו מוצרי אלקטרוניקה יוכרזו?

גם השנה ייחשפו בתערוכת האלקטרוניקה העולמית בלאס וגאס שתתקיים בינואר הקרוב, מוצרים וטכנולוגיות עם התואר הנכסף "לראשונה בעולם ■ פרסי חדשנות למקרר שמדבר עם הסמארטפון ולמחשב עוצמתי אך קטן ממדים

גם השנה ייחשפו ב-CES - תערוכת האלקטרוניקה העולמית בלאס וגאס בינואר הקרוב, מוצרים וטכנולוגיות עם התואר הנכסף "לראשונה בעולם". כמקובל, מפרסמת הנהלת CES מספר שבועות לפני התערוכה רשימה של עשרות מוצרים, שנבחרו על ידי צוות שופטים לקבל את "פרס החדשנות" בזכות עיצובם, פריצות דרך טכנולוגיות או שימושיות יוצאת דופן. חלקם כבר הוכרזו בחודשים האחרונים ונמצאים בשוק, אחרים ייצאו רק בשנה הבאה.

מחשבים צל"ש לדיגיטל סטורם בזכות מערכת קירור

בענף המיחשוב האישי, כמו בענף הרכב, הכלל הוא "תמיד יש מקום לעוד כוח". במקרה של המחשבים מדובר בהגדלת כוח העיבוד כדי לטפל טוב יותר במגה-תוכנות, בעיקר במשחקים. חברה בשם דיגיטל סטורם זכתה בצל"ש על פיתוח מערכת קירור יוצאת דופן למחשבים אישיים, שמזרימה נוזל מיוחד בטמפרטורה של מתחת ל-0 צלזיוס, כדי לקרר פלטה שעמה נמצא המעבד הראשי במגע ישיר. הקירור האינטנסיבי מאפשר להגדיל את מהירות השעון של מעבד סטנדרטי ל-5.2 גה"ץ בשנייה - כמעט כפול מהמהירות התקנית. המהירויות הללו לא מיועדות רק לגיימרים מכורים אלא גם למי שרוצה ליצור תחנת עבודה רצינית בעלות נמוכה מעלות תחנת עבודה "מהמדף".

צל"ש למחשב של RAZR בזכות הממדים והמשקל

עוד תואר בתחום המגה-מחשבים קטף המחשב הנייד switchblade של חברת RAZR, בשל פריצת דרך בתחום הממדים והמשקל - שתי סוגיות שעד כה הכבידו, תרתי משמע, על מחשבים ניידים לגיימרים. עוביו פחות מ-2.5 ס"מ במצב סגור והוא שוקל 3.1 קילו בלבד, כמעט קילו פחות מהמשקל הטיפוסי למחשב עם מסך 17.4 אינץ' בפלח ביצועי-העל.

את הביצועים האלה הוא משיג תודות למעבד I7 מתוגבר מדור שני, שנתפר עבורו בשיתוף עם אינטל, ובזכות שלדת אלומיניום וכרטיס גרפי סופר-מהיר מבית NVIDIA עם זיכרון ייעודי של 2 גיגה. עוד מאפיין ייחודי הוא פאנל LCD צבעוני שמובנה לתוך לוח המקשים ויכול לשמש לשני תפקידים: הצגת נתונים תוך כדי משחק (בדיעבד, תכונה חשובה לגיימרים) ושליטה באמצעות מולטי-טאץ'.

עידן הסמארטפון אם בשנים עברו הסיסמה בתערוכה הייתה "אינטרנט עם כל דבר", כיום הסיסמה היא "סמארטפון עם כל דבר". עשרות מוצרים זכו השנה בפרס החדשנות בזכות תקשורת עם מכשירי טלפון חכמים, שדרוג חוויית השימוש בטלפונים חכמים או סתם הענקת יכולות שליטה.

פרס לסמסונג על מקרר שמתחבר לסמארטפון

כך, למשל, זכתה סמסונג בפרס החדשנות על מקרר, שלתוכו מוטמע מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם אפשרות להוריד ולהריץ אפליקציות שונות ומשונות - מווידאו ומוזיקה ועד מזג האוויר - וכמובן להתקשר אליו מטלפונים חכמים כדי לשלוח באמצעותם תזכורות משפחתיות ("השארתי את השניצל במקרר, בתיאבון"), לקבל התרעות או לנהל את לוח האירועים של המשפחה.

פרס לקוברה בזכות חיישן איתור

את הטלפון החכם אפשר לרתום לאיתור חפצים אבודים ומניעת גניבות. חברת קוברה זכתה בפרס החדשנות על מחזיק מפתחות קטנטן, המאפשר לקבל צלצול אזהרה ברגע שמתרחקים מחפצים "מסומנים" כמו מפתחות, ארנק וכדומה. זה, כמובן, לא עוזר אם שוכחים את הטלפון עצמו במקום כלשהו.

פרס ל-LG בזכות טלפון מפוצל

LG ויצרנית התוכנה vmware פיתחו טלפון חכם ראשון שמסוגל לפצל את הטלפון הקיים לשני אזורים נפרדים ומוגנים זה מזה באמצעות הצפנה: אחד לעבודה ואחד ליום יום. הקונספט של "טלפון בתוך טלפון" מאפשר להקצות לכל אחד מהטלפונים מספר שונה, ללא צורך בהתקנת שני כרטיסי סים, ובחירה בכל אחד ממצבי העבודה מעלה על המסך יישומים שונים לגמרי. היישומים של אזור "העבודה" יכולים להיות מנוהלים על ידי מחלקת IT בארגון, ממש כאילו היה זה טלפון עבודה ייעודי. בשלב הראשון יוצע החידוש ברשת VERIZON האמריקנית, אולם החברה טוענת שניתן להתקין אותו בכל טלפון חכם.

בקרת כושר

פרס לשעון BASIS בזכות הנוחות

באחד הפרסים בקטגוריה זכה שעון היד BASIS, שחוסך למתאמנים את הצורך בחגורת החזה הטורדנית ומכיל חיישנים ממוזערים, שמשדרים בבלוטות' את כל נתוניהם ברציפות למחשב או לטלפון חכם. חיישן זרימת דם אופטי מעניק היזון חוזר על הדופק וחיישן תגובה מזהה לחות שנוצרת בשל תגובות רגשיות או פיזיות - ממש כמו מכונת אמת.

החיבור הרצוף לאינטרנט מאפשר לשתף אחרים בנתוני הגוף האישיים שמופקים על ידי השעון לצורך קבלת פידבק ממאמני כושר ויועצי בריאות, או סתם קבלת "לייקים" מחברים בפייסבוק.