קבוצת דלק של יצחק תשובה משתלטת על כהן פיתוח

קבוצת דלק תרכוש את המניות ממשפחת גדעון תדמור ■ החברה הנרכשת שותפה עם דלק בשותפות אבנר ונסחרת לפי 350 מיליון שקל ■ השלכות העסקה: ה"אקזיט" של גדעון תדמור יגדל, קב' דלק תרשום רווח הון בדוחות הכספיים שלה

הסדר החוב המוצע בחברת דלק נדל"ן שבשליטתו לא מונע מיצחק תשובה לפעול לביצוע רכישה משמעותית בזרוע העסקית הבריאה שלו - קבוצת דלק . ל"גלובס" נודע כי דלק קרובה לרכישת השליטה בחברת כהן פיתוח , השותפה עמה בחלקים שווים בבעלות על חברת הניהול (השותף הכללי) בשותפות חיפושי הגז והנפט אבנר .

כהן פיתוח נסחרת כעת לפי שווי של 350 מיליון שקל, וזאת לאחר שמנייתה טיפסה בכ-15% בשבועות האחרונים, מאז הודיעה כי היא מנהלת מו"מ למכירת השליטה בחברה. על פי הערכות, קבוצת דלק תקנה את השליטה בחברה בפרמיה של עשרות אחוזים.

השלמת העסקה תגדיל את ה"אקזיט" של גדעון תדמור, מבעלי כהן פיתוח ועד לאחרונה מנכ"ל דלק אנרגיה, החולשת על עסקי החיפושים של קבוצת דלק. לאחונה רכשה דלק מתדמור אופציות והעניקה לו מניות בחברת דלק אנרגיה בסכום כולל של 106 מיליון שקל.

מלבד תדמור, המחזיק 6.34% מהון המניות של כהן פיתוח, שותפים למכירה הצפויה גם אמו, חנה תדמור (18.8%), דודו, דוד כהן (19.24%), ובת דודתו חנה אורליצקי (6.72%).

כהן פיתוח נהנית מתמלוגים מהפקת הגז מפרויקט "ים תטיס", שמתבצעת מאז שנת 2004, וכן זכאית לקבל תמלוגים מהפקות הגז העתידית מתגליות "תמר" ו"לוויתן". בעבר פעלה כהן פיתוח בתחום הנדל"ן, וכספיח לפעילות זו היא עדיין מחזיקה במחצית מהזכויות בקרקע באזור התעשייה קריית אריה בפ"ת, שעליה ניתן לבנות מגדל משרדים בן 10 קומות.

עסקה זו צפויה להניב תועלת גם עבור קבוצת דלק, אשר צפויה לרשום רווח הון גדול בעקבותיה. כיום מחזיקה הקבוצה כמחצית מהשותף הכללי באבנר, ורכישת השליטה המלאה תאפשר לה לשערך את החזקתה בשותפות, אשר רשומה בערכים נמוכים, ותאפשר לה לרשום רווח הון.

מקבוצת דלק לא נמסרה תגובה לידיעה.