אל-אריאן: "התנאים הכלכליים בארה"ב פשוט מבעיתים"

המנכ"ל המשותף לקרן האג"ח פימקו, מעריך: "הסיכון למיתון - בין 33% ל-50%" ■ אמר הדברים לאחר פרסום האומדן השני לצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי, שאכזב - 2% בלבד

התנאים הכלכליים בארה"ב פשוט "מבעיתים", בהתחשב בעובדה שהכלכלה האמריקנית מתאוששת ממיתון - כך סבור המנכ"ל המשותף לקרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן. הסיכוי למיתון נוסף נעים בין "33 ל-50 אחוזים", כך העריך היום (ג') בריאיון ל"בלומברג".

דבריו של אל-אריאן נאמרו לאחר פרסום האומדן השני לצמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון השלישי, שאכזב. הנתון הציג צמיחה של 2% בלבד ברבעון השלישי, לעומת ציפיות בשוק לצמיחה של 2.4% והאומדן הראשון שהצביע על צמיחה של 2.5%.

מהנתונים עולה גם שרווחי החברות ברבעון השלישי צמחו ב-3% לעומת צמיחה של 4.3% ברבעון השני, כך שגם רווחי החברות נמצאים בהאטה. היצוא עלה ב-4.3% לעומת עלייה של 4% באומדן הקודם, אם כי היבוא עלה בשיעור נמוך יותר של 0.5% לעומת 1.9% באומדן הקודם. ההאטה ביבוא מקורה בעלייה במחירי הדלקים בארה"ב וכן ברעידת האדמה הגדולה ביפן ששיבשה את היצוא היפני לארה"ב.

למרות הצמיחה האיטית של הכלכלה הגדולה בעולם ברבעון השלישי, אנליסטים בארה"ב מעריכים כי המשק האמריקני האיץ את הצמיחה ברבעון הרביעי של 2011 ועשוי לצמוח בקצב שנתי של יותר מ-3% - המהיר ביותר מזה 18 חודשים.

"השילוב של מרכיבי הצמיחה השתפרו. הירידה במלאים עשוייה להצביע שהמפעלים ייצרו יותר לתוך הרבעון הרביעי", מפרש את הנתונים קרי ליהי (Cary Leahey), אנליסט ב-Decision economist בניו יורק.

"אז למרות שאיבדנו חצי אחוז בצמיחה לרבעון הנוכחי, ייתכן ונקבל את אותו שיעור בקלות בחזרה ברבעון הרביעי של השנה, או ברבעון הראשון בשנה הבאה", הבהיר ליהי. "השווקים לא מתמחרים רבעון רביעי רע, אבל נראה כי הכלכלה תמשיך לקרטע בתקופה הקרובה".