רה"מ נתניהו עצר ההצבעה על חוק "תספורות הטייקונים"

ח"כ מאיר שטרית, יוזם החוק, לנתניהו: "אם אתה היית מלווה כסף למישהו והוא לא היה מחזיר לך, האם היית מלווה לו שוב?" ■ לפי הצעת החוק, כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון

ההצבעה על חוק "תספורות הטייקונים" של ח"כ מאיר שטרית, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לעצור את ההצבעה בקואליציה ולדחות אותה למועד אחר לאחר דיון בהצעה מחדש.

שטרית פנה לנתניהו מעל דוכן הכנסת ושאל אותו: "אם אתה היית מלווה כסף למישהו והוא לא היה מחזיר לך, האם היית מלווה לו שוב?".

נזכיר כי לפי הצעת החוק, כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון. הצעת החוק אף מחמירה וקובעת כי גם אם בעל החוב יגיע להסדר דחייה עם הציבור - עדיין לא יתאפשר לו לבצע גיוס נוסף והוא יאלץ להמתין עד לפרעון מוחלט של חובו.

שטרית האשים מעל דוכן הכנסת את מנהלי הגופים המוסדיים באוזלת ידם מול בעלי ההון: "הם יודעים לגבות דמי ניהול של מיליארדים מהציבור אך כשמגיע הזמן להגן על הכסף שלהם מול בעלי ההון, הם נעלמים. הרי מי קנה את האג"חים האלה מדלק נדל"ן? אלה אותם גופים מוסדיים. ועכשיו כשבעלי ההון לא מצליחים להחזיר - הם מוותרים להם. במקום לדרוש מבעלי ההון את הכסף, המוסדיים בוחרים לומר לציבור שיהיה בסדר".

ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה את נתניהו בדיון ואמרה: "תשובה ובן דב שעושים תספורות לציבור החוסכים לא אשמים; אתה אשם. אתה זה שב-2003 העביר 70% מכספי החוסכים לקזינו של הבורסה ומאז אתה מפקיר אותם שוב ושוב לתעלולים הפיננסים של בעלי ההון".